مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: طرح نشاط معنوی با هدف غنی سازی اوقات فراغت، تقویت و ارتقای بنیه اعتقادی، دینی، اخلاقی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در میان جوانان و نوجوانان به همراه استفاده از ظرفیت این قشر برای قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۵۳۵۶۷
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴

حجت الاسلام محسن مومنی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: هدف از اجرای طرح نشاط معنوی برنامه ریزی جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان‏‏‏ است که امری لازم و ضروری است و باید تمامی نیرو‌های دلسوز فرهنگی و مجاهدان عرصه جنگ نرم، نسبت به آن اهتمام داشته و آن را مغتنم شمارند.

وی افزود: طرح نشاط معنوی با همکاری سپاه، بسیج، آموزش و پرورش در هشت بقعه و مساجد سیستان و بلوچستان از 13 تیر ماه آغاز که ۲۰ مبلغ اعزامی از قم به منظور اجرای هر چه بهتر طرح تابستانی «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه استان این اداره کل را همراهی می‌کنند.

حجت الاسلام مؤمنی بیان کرد: طرح نشاط معنوی از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است که به منظور تقویت و ارتقای بنیه اعتقادی، دینی، اخلاقی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در میان جوانان و نوجوانان به همراه استفاده از ظرفیت این قشر برای قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه همه ساله طبق فرموده رهبر معظم انقلاب از ۱۳ تیر آغاز تا ۲۹ مرداد در حال برگزاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: اگر نیرو‌های خودی، برای آینده سازان انقلاب اسلامی برنامه نداشته باشند و گامی برندارند، دشمنان این خلاء را پر کرده و آنان را به برنامه‌های خود مشغول خواهند کرد.
 
این مسئول بیان کرد: بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان که از دیرباز، از سویی مأمن و پناهگاه آرامش جامعه اسلامی و از سوی دیگر، سنگر مستحکم مبارزه با تفکرات شیطانی بوده اند، وظیفه‌ای مهم را برعهده نهاده است که  با همت بزرگ مردان عرصه جهاد فرهنگی، نقش مهمی در این خصوص ایفا کرده و با اجرای هوشمندانه شناسه برنامه «طرح نشاط معنوی» نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگ باشد.

مومنی در پایان خاطر نشان کرد: برپایی اردو‌های تفریحی - زیارتی، برگزاری کلاس‌های قرآنی حفظ و قرائت، آموزش احکام دینی و آموزش رایانه‌ای و خطاطی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در قالب اجرای طرح «نشاط معنوی» است.

ارسال نظرات