مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه ۴۴۵ هزار تن محصول شامل گندم، جو، دانه‌های روغنی کلزا،چغندر قند، محصولات جالیزی، سبزیجات و گیاهان علوفه ای در این استان برداشت می شود.
کد خبر: ۹۱۵۳۵۶۹
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
عیسی راستین نسب اظهار داشت: این میزان محصول در ۱۶۵ هزار هکتار از مزارع مناطق سردسیری و گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد تولید و روانه بازار‌های مصرف می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۲ هزار تن انواع محصول زراعی شامل گندم، جو، و کلزا در استان برداشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال تاکنون ۶۰ هزار تن گندم سیلویی، نزدیک به ۱۰ هزار تن گندم بذری و بیش از ۲ هزار تن دانه‌های روغنی کلزا از کشاورزان خرید تضمینی شده است.

راستین نسب میزان تولید جو در استان را ۲۸ هزار تن برآورد کرد و افزود: به دلیل پایین بودن قیمت خرید تضمینی کشاورزان از خرید تضمینی این محصول استقبال نکردند.

وی تصریح کرد: جو تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد در بازار آزاد به فروش رسید.

راستین نسب با اشاره به اینکه همه محصولات زراعی کهگیلویه و بویراحمد از جمله گندم، جو، کلزا و چغندر قند خرید تضمینی می‌شود افزود: قرار دادن زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی، توزیع کود و بذر به نرخ دولتی از دیگر برنامه‌های دولت برای رونق تولید در استان است.

وی ابراز داشت: هم اکنون کشت ذرت دانه‌ای در مناطق گرمسیری استان در حال انجام است و انتظار می‌رود تا پایان فصل چهار تا پنج هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیر کشت این محصول برود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابرازامیدواری کرد: با توجه به بارندگی‌های خوب امسال کشت و تولید محصولات زراعی امسال نسبت به سال‌های پیش افزایش یابد.

راستین نسب تلاش برای کشت محصولات با نیاز آبی کمتر نظیر دانه‌های روغنی کلزا، محدودیت تولید محصولات پر آب مانند برنج و ترویج کشت محصولات جدید جهت بهبود بازار فروش از برنامه‌های جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری است.

سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.
ارسال نظرات