معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان:
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان سیستان و بلوچستان گفت:کشورهاي غربي الگوهاي خود را به ما نشان مي‌دهند و مي‌گويند زن، بي‌حجاب يا بدحجاب باشد، راحت‌تر است و متاسفانه عده‌اي نيز تحت تأثير اين فرهنگ قرار مي‌گيرند.
کد خبر: ۹۱۵۳۵۷۸
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴

حجت الاسلام محسن اشرفیان، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: در مسئله حجاب متاسفانه ما با پدیده بدحجابی روبه‌رو هستیم، پدیده بی‌حجابی در ایران وجود ندارد، بلکه در کشور ایران مصرف لوازم آرایشی آمار بسیار بالایی دارد و گفته می‌شود در این زمینه رتبه اول را در دنیا داریم که این یک معظل است.
 
وی با اشاره به این مطلب که گاهی آمار مزاحمت‌های خیابانی بالاست و این نیز شاخصه‌ای برای ضعف در زمینه عفاف است، افزود: در مقایسه با دیگر کشورها، ایران از عفیف‌ترین کشورهاست و حتی در میان کشور‌های اسلامی نیز برتر است، معیار‌های اسلامی و شاخص ما، جامعه مطلوبی است که اسلام ترسیم کرده است، اگر وضعیت حجاب را با جامعه مطلوب مقایسه کنیم، ضعف داریم، ولی اگر با کشور‌های دیگر مقایسه کنیم، عفیف‌ترین کشور هستیم، در عین حال ما با آن الگوی مطلوب عفاف و حجاب اسلامی، فاصله داریم.

حجت الاسلام اشرفیان ادامه داد: عفاف و حجاب، هم برای مرد است و هم برای زن؛ ولی حدودش فرق می‌کند. اسلام می‌فرماید برای زن قرص صورت و کفین می‌تواند باز باشد و برای مرد بخش بیشتری دارد.
 
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان اظهار دشت: خداوند در آیه 33 سوره احزاب در قرآن می‌فرماید و در خانه ‏های خود بنشینید و، چون زنان جاهلیت نخست، خودنمایی نکنید.» با توجه به این آیه، انسانیت در این است که تبرج نکنیم. در جامعه سنتی قدیمی نمی‌توانستند تبرج کنند، ولی در شهر‌های کلان مثل تهران که احساس کنترل وجود ندارد، تبرج بروز و ظهور دارد، از دیگر علل ساختاری، مسئله اشتغال زنان است، در قدیم هم زنان اشتغال داشتند، ولی در خانه کار می‌کردند؛ چادر را کنار می‌گذاشتند و کارشان را انجام می‌دادند، در این دوره، زنان در محیط اداره، بانک‌ها و مانند آن کنار یک مرد کار می‌کنند و محیط کار ایجاب می‌کند که لباس به گونه‌ای خاص باشد، ولی دستور اسلام حجاب است.

این مسئول در پایان یکی از علل بی حجابی و بدحجابی را تعامل با فرهنگ‌های بیگانه عنوان و خاطر نشان کرد: با پیدایش رسانه‌ها و گسترش ارتباطات، امکان ارتباط با کشور‌های بیگانه فراهم شده است، این ابزار‌ها زمینه را برای تهاجم فرهنگی ایجاد کرده است، برای مثال، آمریکا فرهنگ خود را به ما القا می‌کند، در حالی که با نبود تلویزیون و ماهواره، این نوع تهاجم امکان نداشت، تهاجم فرهنگی از طریق رسانه‌ها و پیشرفت تکنولوژی، امکان‌پذیر شده است، کشور‌های غربی الگو‌های خود را به ما نشان می‌دهند و می‌گویند زن، بی‌حجاب یا بدحجاب باشد، راحت‌تر استکه متاسفانه عده‌ای نیز تحت تأثیر این فرهنگ قرار می‌گیرند.
ارسال نظرات