آغاز ساخت بزرگ ترین پارک طبیعی مرکز و جنوب ایران در یزد

ساخت بزرگ ترین پارک طبیعی مرکز و جنوب ایران به وسعت یکهزار و ۲۰۰ هکتار با هدف تامین بخشی از فضای سبز مورد نیاز شهروندان در مراسمی با حضور استاندار و جمعی از مسوولان محلی در منطقه « کاریزلند» استان یزد آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۵۳۵۸۱
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، استاندار یزد در این مراسم شروع طرح یاد شده را یکی از اتفاق‌های خوبی دوره مسئولیت خود در استانداری ذکر کرد و افزود: همه برای ساخت طرحی در استان قدم برداشته اند که سال‌های آینده مردم قضاوت خواهند کرد که چه اقدام بسیاری ارزشمندی انجام تا بخشی از کمبود مکان‌های تفریحی، تفرجگاهی و پارک در استان جبران شده است.

محمدعلی طالبی با بیان اینکه سرانه فضای سبز استان بسیار پایین و به ویژه در مرکز استان با توجه به جمعیت خیلی کم است، اظهار کرد: با توجه به حضور گردشگران داخلی و خارجی در مرکز استان وجود یک مرکز تفریحی بزرگ ضروری است.

استاندار یزد ادامه داد: ایجاد این پارک با توجه به اینکه در نزدیکی مرکز استان و در جوار شهرستان‌های تفت و اشکذر قرار دارد، می‌تواند کمک بزرگی در جهت رفع نیاز‌های مردم منطقه باشد.

طالبی خاطرنشان کرد: پارک طبیعی یادشده از جمله طرح‌های بزرگ مشارکتی میان شهرداری و مؤسسه غیرانتفاعی کوثر یزد است و این مؤسسه مسئولیت خود را در قبال شهروندان بسیار خوبی ایفا کرده است و به زودی کاریزلند به نگین سبز یزد تبدیل می‌شود.

استاندار یزد اضافه کرد: این مجموعه باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که مشارکت مردم را نیز به دنبال داشته باشد و اگر قرار است عملیات اجرایی آن مرحله به مرحله انجام شود، باید امکاناتی که در هر مرحله فراهم می‌شود در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مجموعه یادشده مورد توجه گردشگران در استان قرار گیرد و، چون نگینی در مرکز کشور بدرخشد، زیرا نمونه این پارک در ایران بسیار کم است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار