رئیس بنیاد مسکن از تأمین اعتبار ساخت ۱۰۲هزار خانه برای سیل‌زدگان خبر داد و گفت: مرمت واحدهای خسارت‌دیده که در مرحله اول حدود ۴۰هزار واحد مسکونی بود تا پایا ن مرداد و ۳۰هزار واحد مسکونی احداثی نیز تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.
کد خبر: ۹۱۵۳۶۴۳
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

به گزارش سرویس بسیج مهندسین عمران و معماری  خبرگزاری بسیج ، علیرضا تابش با اشاره به تامین اعتبار 2500میلیارد تومانی برای ساخت واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده اظهار کرد:‌ تاکنون 1800میلیارد تومان از این اعتبار در مرحله اول به بانک‌های عامل برای پرداخت به سیل‌زدگان ابلاغ شد و کماکان امضای قرارداد با سیل‌زدگان برای پرداخت این تسهیلات ادامه دارد.

وی با بیان این‌که در صورت ادامه روند امضای قراردادها حداکثر تا پایان ماه جاری (تیر 98) امضای قرارداد با تمام سیل‌زدگان خسارت دیده انجام می‌شود، تصریح کرد: در مرحله اول اعتبارسنجی برای 70هزار واحد مسکونی تخریبی و مرمتی و 42هزار واحد معیشتی انجام که اعتبار آن از سوی دولت تأمین شد، برای بقیه هم مشکلی در پرداخت اعتبار وجود ندارد.

وی یادآور شد: برای کمک به سیل‌زدگان تاکنون 1500 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض از سوی دولت تأمین و به خسارت‌دیدگان پرداخت شد و سایر سیل‌زدگان نیز این تسهیلات بلاعوض را دریافت خواهند کرد. علاوه بر این حدود 50هزار تن فولاد نیز از سوی بنیاد مسکن خریداری و در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌گیرد و حمل این بارها نیز به وسیله ماشین آلات این نهاد تا مناطق سیل‌زده انجام خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن همچنین بیان کرد: واحدهای سیمان بنیاد مستضعفان تمام سیمان مناطق سیل‌زده سراسر کشور را به‌طور رایگان تأمین می‌کنند و حمل نیز به‌صورت رایگان از سوی بنیاد مسکن انجام خواهد شد.

تابش گفت: مرمت واحدهای خسارت‌دیده که در مرحله اول حدود 40هزار واحد مسکونی بود تا پایا ن مرداد و 30هزار واحد مسکونی احداثی نیز تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات