جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی از سازماندهی 1600 گروه جهادی دانشجویی خبر داد و گفت: شناخت مسائل کشور، حل مسائل و پیگیری، گفتمان‌سازی، مطالبه‌گری و اقدام میدانی پنج مأموریت بسیج دانشجویی است.
کد خبر: ۹۱۵۳۶۸۳
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمید بالایی جانشین رئس سازمان بسیج دانشجویی در نشست اعتلا اظهار کرد: یکی از مهم ترین محورهایی که در سازمان بسیج به صورت جدی شروع شده، راه اندازی قرارگاه توسعه و تحول بسیج دانشجویی بوده است.

وی با بیان اینکه در گذشته انتظارت مقام معظم رهبری به صورت جامع دسته بندی نشده بود که خوشبختانه امروز بیش از ۱۳۰ سند از دیدارهای رهبری با تشکل های دانشجویی بررسی و تصمیم مطلوبی در این خصوص گرفته شده است، افزود: طی سالیان گذشته نقش آفرینی بسیج دانشجویی در تمامی عرصه ها از مهم ترین انتظارات و درخواست های رهبری بوده است.

بالایی با بیان اینکه از جمله انتظارات رهبری از بسیج دانشجویی کادرسازی و نقش‌آفرینی بسیج دانشجویی است و مجموعه بسیج دانشجویی به این نتیجه رسیده، مطرح کرد: بسیج دانشجویی پنج مأموریت اصلی شناخت مسائل کشور، حل مسائل و پیگیری، گفتمان‌سازی، مطالبه‌گری و اقدام میدانی را در دستور کار قرار داده است.

وی با اعلام اینکه برای پیشبرد طرح اعتلای بسیج تمرکز بر راه انداختن هسته‌های حرفه‌ای فناور با محوریت دانشجویان ارشد مدنظر قرار گرفته، تصریح کرد: بیش از 140 هزار دانشجوی دکترا و 750 هزار دانشجوی ارشد در کشور وجود دارد که روزانه بیش از 700 تا 800 پایان‌نامه توسط دانشجویان در کشور دفاع می‌شود.

جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه جهت انجام مأموریت بر هسته‌های جهادی مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی با محوریت دانشجویان کارشناسی انجام می‌شود، اضافه کرد: در حوزه اقدام میدانی نیز تمرکز بر گسترش اردوهای جهادی و خارج کردن آن از صرف اردوهای عمرانی مدنظر است.

بالایی با اشاره به طرح تحول و اعتلای بسیج دانشجویی، مطرح کرد: تا به امروز بیش از 15 استان کشور را رفته و از طرف دبیرخانه طرح را ارائه و گفتمان‌سازی انجام و بستر عملیاتی در نواحی مختلف پیاده شده است.

وی با اعلام اینکه نگاه‌ها به این موضوع در استان مثبت و فرمانده سپاه استان قول حمایت حداکثری را داد، تبیین کرد: بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی در حوزه تعلیم و تربیت بسیار خوب عمل کرده و به لحاظ شاخص‌های ارزیابی استان پنجمی است که از 100 نمره 86 نمره را کسب کرده است.

حمید بالایی گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار گروه جهادی در سطح کشور سازمان دهی شده که از این تعداد بیش از یک هزار و ۶۰۰ گروه جهادی دانشجویی هستند.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه در سال جاری به صورت جدی گروه های جهادی درگیر حوادث بلایای طبیعی از جمله سیل در کشور بوده اند، افزود: در فصل تابستان بیش از ۴۰ هزار نفر روز برای گروه های جهادی سراسر کشور اعزام خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه محوریت عمده اردوهای جهادی محرومیت زدایی با رویکرد عمرانی و سلامت و بهداشت بوده است، گفت: بسیج دانشجویی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در تمامی موضوعات روز جامعه ورود پیدا می کند.

بالایی با اشاره به اینکه نباید محرومیت را صرفاً از دریچه محرومیت عمرانی نگاه کنیم بلکه باید به تمامی حوزه ها سوق دهیم، بیان کرد: بسیج دانشجویی در حوزه راه اندازی کسب و کارهای کوچک اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

جانشین رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور عنوان کرد: مهم‌ترین چالشی که بسیج دانشجویی با آن مواجه است این است که بسیج دانشجویی نتوانسته به عنوان متن اصلی دانشگاه شناخته شود و بیشتر نگاه‌ها به بسیج دانشجویی به عنوان انجام فعالیت‌های فرهنگی و جانبی و اوقات فراغت است.

بالایی با تأکید بر اینکه باید این انگیزه و باور را برای بسیج دانشجویی ترسیم کنیم که شما باید محوریت و متن اصلی دانشگاه را در دست داشته باشید، اضافه کرد: همچنین باید روزی را برای بسیج دانشجویی ترسیم کنیم که اگر از دانشگاه جدا شود حیثیت دانشگاه زیر سؤال رود و دانشگاه از دانشگاه بودنش بیافتد.

وی با بیان اینکه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر مخاطب در دو بازه زمانی طرح ولایت امسال شرکت خواهند کرد، افزود: دوره اول این طرح ۱۶ تیرماه با دو هزار و ۶۰۰ نفر شرکت کننده و دوره دوم ۲۶ تیرماه جاری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات