مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

مسجد محوری اساس کار تبلیغات اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت:رویکرد جدید سازمان تبلیغات اینست که مسجد باید مجددا به عنوان پایگاهی برای حل موضوعات اجتماعی باشد و امام مسجد محور اصلی خدمات گسترده در سطح محله خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۵۳۶۹۲
|
۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آئین اهدای ۵۳ سری جهیزیه به نوعروسان با محوریت مسجد احسان در تالار خانه معلم شهرستان زاهدان برگزار شد.

حجت الاسلام عیسی بزمانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان ضمن تبریک دهه کرامت گفت:
مسئله کارکرد‌های مسجد مهم است، مسجد مرکز فعالیت اجتماعی است و باید فعالیت‌های اجرایی در مساجد احیا شود.
 
وی افزود: اهدای ۵۳ سری جهیزبه با محوریت مساجد به 53 زوج از شهرستانهای استان که یک  بخش از جهیربه نیازمندان  توسط خیرین و مومنین مساجد تهیه و بخش دوم را بنیاد برکت احسان تهیه و برای آغاز یک زندگی سالم و شیرین برای زوج های جوان فراهم کرده است.
وی افزود: رویکرد جدید سازمان تبلیغات اینست که مسجد باید مجددا به عنوان پایگاهی برای حل موضوعات اجتماعی باشد و امام مسجد محور اصلی خدمات گسترده در سطح محله خواهد بود.

علیرضا راشکی، مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: این ستاد با رویکردی که در پیش گرفته هرکجا احساس خلا و نیاز باشد، داوطلبانه و جهادگرانه حضور می‌یابد و رسالت خود را انجام می‌دهد.

وی گفت: بحث اشتغال جوانان از سال ۹۶ در دستور کار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) قرار گرفته و بارقه امیدی ایجاد کرده زیرا امروز دغدغه اصلی در کشور اقتصاد، اشتغال و ازدواج جوانان است.

راشکی افزود: تا پایان سالجاری افزون بر سه هزار جهیزیه به زوج های جوان در سیستان و بلوچستان اهدا خواهد شد.
 
علی زینی وند، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: در این استان زمینه برای هدایت و جذب منابع سرشار غیردولتی و عمومی فراهم است، اما ضعف اساسی که در کشور و این استان وجود دارد اینست که یک سازماندهی و نظام هدفمند برای جمع آوری کمک‌های خیریه و مردم وجود ندارد که باید در این زمینه اقدامات خوبی انجام شود.

وی افزود: نظام اسلامی وظیفه خود می‌داند که محرومیت‌ها را از میان بردارد و در سیستان و بلوچستان نیز تاکنون اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته، اما دولت به تنهایی نمی‌تواند تمامی کار‌ها را انجام دهد و در این زمینه نهاد‌های خصوصی، انژیوها، انجمن‌های مردم و ... باید همکاری کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار