خبرهای داغ:
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت آلبالو با خاصیت ضد تهوع، چربی، قند و فشار خون را کنترل می‌کند.
کد خبر: ۹۱۵۳۹۲۸
|
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، آلبالو میوه‌ای تابستانی و منبعی غنی از ویتامین‌، آنتی اکسیدان، منیزیم، پتاسیم و مس و غیره است که در کنار تازه‌ خوری در تهیه انواع شربت و شیرینی‌، دسر و غذا به کار می‌رود.

به‌صورت کلی میوه و سبزی‌های رنگی به خصوص قرمز، بنفش و سبز تیره مانند آلبالو، انگورسیاه و قرمز، آلوسیاه، توت فرنگی، کلم قرمز، برگ‌تربچه و اسفناج حاوی حجمی بالا از آنتی اکسیدان‌ها هستند که مصرف هر یک از آن‌ها، به خصوص در فصل برداشت، در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های قلبی عروقی و انواع سرطان‌ موثر خواهد بود.

 

در کنار موارد گفته شده آلبالو در کنار ارزش غذایی فراوان میزان قندی پایین دارد پس مصرف آن به افراد مبتلا به چاقی، چربی و فشارخون بالا و در کل به تمام گروه‌های سنی توصیه می‌شود، زیرا کاهش دهنده چربی و فشارخون است و اشتها را کم می‌کند.

گرچه همه متخصصان بر مصرف انواع میوه و سبزی‌های تازه تاکید می‌کنند، اما افرادی که از بیماری کلیوی رنج می‌برند و باید از یک رژیم غذایی کم پتاسیم پیروی کنند، بهتر است در مصرف میوه‌هایی مانند آلبالو کمی احتیاط کنند.

 

تهیه شربت آلبالو

 

 

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی شربت آلبالو یکی از شربت‌های ماسب برای فصل تابستان است، این شربت حاوی انواع ویتامین‌های A ،E ،C، گروه ویتامین‌هایB، قند طبیعی، پروتئین، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، منیزیوم، پتاسیم، مس روی، پکتین، آنتی اکسیدان، منگنز و سایر مواد مغذی است.

وی ادامه داد: مصرف این شربت به رفع عطش منجر می‌شود؛ خاصیت ضد تهوع دارد و به تسریع در خورد شدن و رفع سنگ کلیه کمک می‌کند، آلبالو برای درمان کم‌اشتهایی کودکان مفید است و مصرف مقداری مناسب از آن غلظت و چربی خون را کاهش می‌دهد.

عظمایی گفت: میوه آلبالو خون را تصفیه کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند؛ مصرف این شربت برای افرادی که تب گرم دارند بسیار مناسب است و باعث باز شدن رنگ چهره در آن‌ها می‌شود، این میوه برای افرادی که خارش، کهیر و اگزما دارند هم مفید است و به رفع ورم کلیه، معده و روده منجر می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر خواص مناسب آلبالو و شربت آن برای بدن بیان کرد: آلبالو یکی از میوه‌های بسیار مناسب برای تنظیم قند، فشار و چربی خون محسوب می‌شود، از طرفی با توجه به خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد، بدن را در مقابل انواع بیماری‌ها، به‌خصوص سرطان محافظت می‌کند.

مواد لازم

آلبالو: حدود ۲ کیلو
سکنجبین: نیم لیتر
لیمو ترش: به مقدار لازم

طرز تهیه

وی درباره روش تهیه این شربت تشریح کرد: ابتدا آلبالوها را با مقداری آب بجوشانید تا حالت مناسبی به خود بگیرد، محلول به دست آمده را سرد کنید و بعد از رسیدن به دمای مناسب، مقداری سکنجبین به آن اضافه کنید؛ می‌توانید هنگام نوشیدن شربت هم مقداری لیمو ترش به آن اضافه کنید.

عظمایی یادآوری کرد: بهتراست حدود ۲ تا سه لیوان از این شربت را به طور روزانه مصرف کنید تا از خواص شگفت‌انگیز آلبالو و شربت آن بهره ببرید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها