۲۰۰ هزار گل بوته و شاخه گل نذری طی دهه کرامت فضای حرم مطهر رضوی را زیبا و چشم نواز می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۵۳۹۷۲
|
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز، رئیس اداره خدمات عمومی آستان قدس رضوی در این خصوص اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن دهه کرامت، دلدادگان حضرت رضا (ع) بالغ بر ۲۰۰ هزار درختچه، گل‌بوته و انواع شاخه گل‌های با کیفیت را برای تزئین صحن و سرا و گلدان‌های فوق ضریح مضجع شریف ارسال می‌کنند که طی سال‌های اخیر با توسعه فرهنگ وقف و نذر به تعداد این ناذران افزوده شده است.

محمدرضا سبزعلی با اشاره به اینکه این گل‌ها از شهر‌های تهران، محلات، شیراز و شهر‌های شمالی کشور ارسال می‌شود، تصریح کرد: این گل‌ها که غالبا بوته گل‌های پریوش، سرو، کاج، شمعدانی، داوودی، کالانکوا و راز یخی است، برای زیباسازی ورودی‌های اصلی حرم مطهر، ورودی صحن‌ها، نقارخانه، سقاخانه و داخل آب نما‌ها به کار می‌روند.

سبزعلی همچنین افزود: همچنین فرش گل مزین به القاب امام رضا (ع) با عرض ۸ در ۱۰ و طول ۱۸ در ۲۰ در صحن جامع رضوی پهن خواهد شد که با درختچه و گل‌های شمعدانی، اطلسی، ناز و شمشاد تزیین می‌شود.

وی با بیان اینکه گل‌آرایی حرم مطهر از روز ولادت حضرت معصومه (س) آغاز شده و در روز‌های منتهی به سالروز میلاد حضرت رضا (ع) به اوج خواهد رسید، گفت: برای این منظور ۲۳۰ نفر از ناذران، خادمانی از عتبات عالیات، حرم مطهر حضرت معصومه (س) و خادمیاران افتخاری حوزه گل‌آرایی طی دهه کرامت با حضور در مشهد به گل‌آرایی و تزئین اماکن متبرکه می‌پردازند.

رئیس اداره خدمات عمومی آستان قدس رضوی اضافه کرد: این گل‌های زیبا به واسطه متبرک بودن پس از خشک شدن جمع‌آوری و بسته بندی شده و در نهایت بین زائران توزیع می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها