مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج گفت: در سه ماهه نخست امسال ۹۱ متکدی شامل ۳۶ مرد و ۵۵ زن از سطح شهر جمع آوری شدند.
کد خبر: ۹۱۵۳۹۷۸
|
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صلاح‌الدین وکیلی  اظهار داشت: یکی از آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر‌ها وجود پدیده تکدی‌گری است.

وی بیان کرد: وجود متکدیان در معابر و چهار راه‌های سطح شهر علاوه بر مزاحمت برای شهروندان موجب نازیبا شدن چهره شهر و همچنین نارضایتی شهروندان هم می‌شود.

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج گفت: اکیپ جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان این شهرداری با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی بصورت مستمر نسبت به اجرای طرح در سطح شهر اقدام می‌کنند.

وکیلی عنوان کرد: پس از جمع‌آوری متکدیان تمامی اطلاعات آن‌ها در بانک اطلاعاتی ثبت خواهد شد.

وی اعلام کرد: در راستای طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در سه ماهه نخست سال امسال تعداد ۹۱ متکدی از سطح شهر جمع‌آوری شدند که از این تعداد ۳۶ متکدی مرد و ۵۵ نفر نیز زن بودند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد متکدی جمع‌آوری شده ۵۴ متکدی با اخذ تعهد کتبی مبنی بر ترک تکدی‌گری از مرکز ترخیص شده‌اند.

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج اضافه کرد: ۲۱ کودک متکدی در سه ماهه نخست از سطح شهر جمع‌آوری شد که پس از اخذ تعهد به خانواده هایشان تحویل داده شدند.

وی همچنین بیان کرد: ۴ نفر از متکدیان جمع‌آوری شده از هم شهرستان‌های اطراف جهت تکدی‌گری به سنندج مراجعه کرده بودند که با گرفتن تعهد به شهرستان‌های محل سکونت خود انتقال داده شدند.

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج ادامه داد: تعداد ۴ نفر از متکدیان که برای چندمین بار اقدام به تکدی‌گری نموده بودند برای برخورد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وکیلی تصریح کرد: به منظور حمایت مالی نیز ۲ نفر از متکدیان جمع‌آوری شده به بهزیستی و یک نفر هم به کمیته امداد معرفی شدند.

وی همچنین اظهار داشت: ۲ نفر از متکدیان جمع‌آوری شده به دلیل اعتیاد به مراکز درمانی معرفی شد و تعداد ۳ نفر افراد بی‌سرپناه نیز اسکان داده شدند.

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج از شهروندان درخواست کرد: در راستای کاهش معظل تکدی گری در سطح شهر از کمک به متکدیان در معابر شهری خوداری کنند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات