کارشناس مذهبی گفت: بهره‌گیری از سیره رضوی در کمک‌رسانی به محرومان زمینه‌ساز برقراری عدالت اقتصادی و اجتماعی در جامعه است.
کد خبر: ۹۱۵۳۹۷۹
|
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدحسین رجائی خراسانی  ظهر امروز در سلسله سخنرانی‌های تبلیغی مذهبی رواق امام خمینی (ره) در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور امام رضا (ع) ابراز کرد: خدمت به فقرا یعنی برآوردن نیاز‌های مادی یا معنوی آنان از راه‌های درست است که در آیین دین اسلام این عمل نیک عبادت محسوب می‌شود.

وی کمک به دیگران را یکی از بارزترین خصوصیات ائمه عصمت و طهارت (ع) برشمرد و گفت: در سیره اهل بیت (ع) احسان و نیکوکاری یکی از اصول ارزشمند دینی است.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان حدیثی از امام هشتم (ع) که می‌فرمایند: «خَیرُ مالِ المَرءِ ذَخائِرُ الصَّدَقَةِ؛ بهترین مال انسان، اندوخته‌های صدقه‌ای است»، تصریح کرد: در مقابل فقر محرومان و مستضعفان نباید بی‌تفاوت بود چرا که احساس مسئولیت نسبت به هم‌نوعان نزد پروردگار از اهمیت والایی برخوردار است.

وی افزود: روایت شده که امام رضا (ع) یک سال تمام ثروت خود را در روز عرفه بین نیازمندان تقسیم کردند فردی به ایشان گفت: این‌گونه بخشش، ضرر است. حضرت فرمودند: «این گونه بخشش ضرر و زیان نیست بلکه غنیمت است، هرگز چیزی را که به وسیله آن طلب اجر و کرامت می‌کنید، غرامت و ضرر به شما نیاورید».

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه امروز با توجه به سخت شدن شرایط اقتصادی در جامعه کمک به دیگران ضروری است، گفت: از منظر امام هشتم (ع) همه انسان‌ها در برابر همدیگر مسئول و متعهدند و هر کس باید به مقدار توان و ظرفیتش در راستای رفع نابسامانی اقتصادی تلاش کند.

وی پرداخت مالیات‌های اسلام همچون زکات، صله رحم، تعاون، همزیستی با محرومان و... را از مهم‌ترین ویژگی‌های سیره اقتصادی امام رضا (ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از سیره رضوی در کمک‌رسانی به محرومان زمینه‌ساز برقراری عدالت اقتصادی و اجتماعی در جامعه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها