مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

معرفی بیش از 300 واحد مسکونی آسیب دیده برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از معرفی بیش از 300 واحد مسکونی آسیب دیده شهری و روستایی برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۳۹۹۷
|
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

سجاد صنعتی منفرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  اظهار کرد: سهمیه مصوب استان برای احداث واحدهای مسکونی روستایی خسارت دیده 300 فقره و برای واحدهای شهری 80 فقره می باشد.

 

صنعتی منفرد ادامه داد: تاکنون  305 واحد مسکونی برای پرداخت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند که از این تعداد 13 فقره منجر به عقد قرارداد با بانک های عامل شده است.

 

وی با بیان اینکه، 5866پرونده برای واحدهای خسارت‌دیده در استان زنجان تشکیل شده است، یادآور شد: از این تعداد 32 درصد از واحدهای خسارت‌دیده، تعمیری بوده و 68 درصد واحدها نیز احداثی بوده و باید بازسازی شوند.

 

وی مبلغ تسهیلات تخصیص یافته برای احداث واحدهای خسارت‌دیده شهری و روستایی 98 را 160 میلیارد ریال برشمرد و گفت: برای هر واحد احداثی روستایی ۴۰ میلیون تومان و شهری نیز 50 میلیون تومان  تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله که 3 سال دوره تنفس دارد در نظر گرفته شده و به مدت 12 سال اقساط بندی خواهد شد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: در بخش تسهیلات تعمیری نیز 45 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

 

صنعتی منفرد تاکید کرد: باید در احداث و تعمیر واحدهای خسارت دیده، همه مقررات فنی و اجرایی ساختمان لحاظ شود،  تا در بلایای طبیعی ایمنی بالایی داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار