معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: وزارت راه و شهر سازی در برنامه جدید خود به دنبال بازسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری است.
کد خبر: ۹۱۵۴۰۱۸
|
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ نهمین جلسه مطالبه گری پرسمان پیشرفت صبح امروز با حضور مسئولان و نمایندگان تشکل های دانشجویی در سالن شهید شهریاری دانشگاه زنجان برگزار شد.

 

در این جلسه "مهرداد سلطانی"، معاون امور عمرانی استاندار زنجان اظهار داشت:سیاست گذاری اصلی برای مسکن در اداره راه و شهر سازی انجام می شود.

 

وی افزود: در دوره اول ریاست جمهوری روحانی به دنبال تکمیل مسکن مهر بود ولی این روند ادامه پیدا نکرد.

 

این مسئول بیان داشت:وزارت راه و شهر سازی در برنامه جدید خود به دنبال بازسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری است.

 

معاون امور عمرانی استاندار زنجان ادامه داد: با مساعدت های صورت گرفته در آینده نزدیک بنیاد مسکن بخشی از ترمیم بافت فرسوده و ناکار آمد شهری را رفع می کند.

 

سلطانی در پاسخ به سئوال نماینده بسیج دانشجویی گفت: من را دولتی حساب نکنید مسکن مهر مانند هر طرحی نقاط قوت و ضعفی دارد،خطای مسکن مهر زنجان کم بود ولی اشتباهاتی در کشور اتفاق افتاد.

 

وی افزود: قیمت هرکالایی در جامعه را عرضه و تقاضا مشخص می کند و هیچ دولتی نمی تواند عرضه و تقاضا را سرکوب کند ولی می تواند مدیریت کند.

 

این مسئول بیان داشت: امکان دلالی و واسطه گری در مسکن به دلیل ثابت بودن حجم مسکن وجود دارد.

 

معاون امور عمرانی استاندار زنجان بیان داشت: بخش اعظم زمین های دولتی در مسکن مهر عرضه شد و نمی توان با عرضه زمین دولتی قیمت مسکن را کنترل کرد.

 

سلطانی بیان داشت: ساختار های تولید ثروت به صورت واسطه گری در ایران از تولید سبقت گرفته است.

 

 "ملکی" معاونت مالی دانشگاه زنجان اظهار داشت:دانشجویان به دنبال ارائه گزارش مسئولین نباشند و با ارائه راهکار مشکلات استان و کشور را حل کنند.

 

"داشاد" نماینده بانک مسکن نیز در ادامه این جلسه،اظهار داشت: بانک مسکن بعد از انقلاب اسلامی یک سوم تسهیلات مسکن را داده است.

 

وی با بیان اینکه بانک مسکن در راستای اهداف دولت اقدام می کند، افزود: این بانک حدود 8 هزار میلیارد به مسکن مهر کمک کرده است.

 

"ابراهیمی" نماینده بنیاد مسکن نیز در این جلسه،اظهار داشت: بنیاد مسکن در راستای قانون وظیفه تامین مسکن در روستا را دارد.

 

وی ادامه داد: سالانه بنیاد مسکن اعتبار به روستاها می دهد و تا به امروز  60 درصد از برخی از شهرستان ها مقاوم سازی شده است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: از سال 85 به بعد بیش از 52درصد از شهرستان ها مقاوم سازی شده است.

 

ابراهیمی با بیان اینکه تسهیلات مقاوم سازی روستایی از 25 میلیون تومان به 40 میلیون با کارمزد 5 درصد پرداخت خواهد شد،بیان داشت:طی دستورات اخیر بنیاد مسکن مقاوم سازی مسکن شهری را در دستور کار قرار داده است و منطقه بیسیم در حال حاضر مورد توجه است.

 

عباسی نماینده اداره راه و شهر سازی نیز در ادامه این جلسه، اظهار داشت:رویکرد راه و شهر سازی در رابطه با مسکن بازآفرینی شهری است.

 

وی گفت: شعاع کاری اداره راه و شهر سازی در بافت فرسوده به سه بخش بافت فرسوده بافت تاریخی و سکونت گاه غیر رسمی است.

 

این مسئول افزود: شهر های هدف طرح جدید اداره راه و شهر سازی شهرستان های زنجان ابهر و قیدار خواهد بود.

 

عباسی در پاسخ به سوال نماینده بسیج دانشجویی گفت: وظیفه اداره راه و شهر سازی در خصوص مسکن اقدام ملی مسکن است که اداره راه و شهر سازی پیگیر است.

 

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از فروش و اجاره مسکن نداریم،بیان داشت: تصویب قانون پیش فروش آپارتمان در کشور همچنان عملیاتی نشده است و در صورت عملیاتی شدن مشکلات را کم می کند.

 

رفیعی نماینده بسیج دانشجویی در این جلسه،اظهار داشت:هیچ ثباتی در قیمت مسکن وجود ندارد در حالی که در اروپا برای کنترل قیمت دونهاد شهرداری و شورای شهر برای مناطق مختلف شهری اجاره بها مشخص کرده  و دفعات اجاره دادن مسکن مورد توجه است.

 

وی با طرح این سئوال که مجوزهای صادر شده برای بنگاه ها چگونه صادر شده است و صلاحیت افراد چگونه احراز شده است؟ افزود: چرا حداقل و حداکثر قیمت اجاره بها اعلام و اجرا نمی شود و اگر اجرا شده است گزارش داده شود.

ارسال نظرات