یک کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل گفت:در عرصه های دفاعی خودکفایی که امروز کسب کرده ایم نتیجه مقاومت فعال است و اگر آن را  در عرصه های دیگر فعال کنیم شاهد پیشرفت در همه عرصه ها خواهیم بود.
کد خبر: ۹۱۵۴۱۰۷
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

 به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عباس حاجی نجار کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل  در کارگاه توانمندسازی و بصیرتی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در اراک، با اشاره به اینکه مقاومت فعال دکترین راه مقابله نظام جمهوری اسلامی با توطئه های دشمنان در مقطع فعلی است گفت: رهبری از آبان ماه سال گذشته این موضوع را مطرح کردند و در بیانات مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به تشریح ابعاد آن پرداختند.

وی با اشاره به برنامه های دشمن در سه حوزه اصلی که مقاومت در آن کاربرد دارد افزود: براندازی و تغییر نظام از طریق تهدید و براندازی در درون با الگوی انقلاب مخملی و تغییر رفتار با ایجاد فشارهای اقتصادی و طرح میز مذاکره جایگاه مقاومت فعال را می رساند که در این سه حوزه این راهبرد اصلی باید عمل کند.

کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با بیان اینکه ایجاد اغتشاشات در دی ماه سال 96 با ایجاد آشوب در 120 شهر و شرکت 120 هزار نفر در شلوغی ها دشمن را به این نقطه رساند که ظرفیت های داخلی مناسبی برای متلاشی شدن نظام جمهوری اسلامی وجود دارد گفت: لذا در سال 97 اوج فشارهای اقتصادی را بر ملت تحمیل کرد و کارهایی چون خروج از برجام و تشدید تحریم ها نیز در این راستا شکل گرفتند.

حاجی نجار ادامه داد: متأسفانه خیانت فراریان از کشور که عمدتا از جریان اصلاحات و ضد انقلاب ها شامل می شوند دشمن را به درک خوبی از شرایط کشور رسانده و این را در بیانیه های این دو سال اخیر به وضوح مشاهده می کنیم و کلیه اقدامات دشمن نشان از شناخت ضعف های درون است که با کمک پالس های عناصر ضد انقلاب و فراریان داخلی محقق شده است.

وی با بیان اینکه اشراف مقام معظم رهبری بر طراحی ها و برنامه ریزی های دشمن تمام توطئه های آنها در این چند سال و به خصوص در طی این دو سال اخیر را در نطفه خفه کرده است گفت:عظمت های درونی و هدایت های رهبری و از همه مهمتر لبیک مردم به هدایت ها و رهنمودهای معظم له دشمن را دچار خطای محاسباتی کرده و به همین دلیل آنها استراتژی نزدیکی به جمهوری اسلامی را در دستور کار گذاشته اند و پروژه نفوذ در ارکان تصمیم گیری و تصمیم سازی از این دست برنامه ها می باشد.

کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با اشاره به مصداق های مقاومت فعال بیان داشت: می توان جنگ دور روزه مقاومت فلسطین با اسرائیل،شکست دور زدن تنگه هرمز توسط اعراب برای صدور نفت و اوج آن در سرنگونی پهپاد آمریکایی نام برد.

وی مقاومت فعال را به معنای دقت و هوشیاری برای استفاده از ظرفیت ها در مقابل تهدیدات دشمن خواند و افزود: آنچیزی که ترامپ را بعد از سرنگونی پهپاد برای پاسخگویی به ایران به وحشت انداخت مقاومت فعال بود.

حاجی نجار در این خصوص تصریح کرد: آنچیزی که دشمن را بعد از سرنگونی پهپاد آمریکایی عاملی بازدارنده برای حمله نظامی بود توان پاسخ موشکی ایران بود که می توانست تمام مراکز استقرار نیروهای آمریکائی را در هدف قرار دهد و دوم مقاومت فعال که دشمن را زمین گیر و نفس گیر کرده است.

وی در خصوص ابعاد پاسخگویی ایران به هرگونه تجاوز دشمن عنوان کرد: آمریکائی ها به خوبی از ظرفیت های گسترده پاسخگویی ایران در منطقه آگاه هستند و به همین دلیل دنبال کاهش نفوذ منطقه ای ایران هستند و سناریوی مهار با مذاکره را در دستور کار گذاشته اند.

کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل با اشاره به اینکه نگاه عمیق مقام معظم رهبری و بیانات ایشان در سالگرد امام نشان از عمق هوشیاری ایشان بود افزود: بعد از آن دوراندیشی و برخورد حکیمانه با نخست وزیر ژاپن توانست تمام نقشه های بین المللی را به هم بریزد.

وی با تأکید بر اینکه اندیشه مقاومت دارای پشتوانه عقلانی و دینی است افزود: شرف و عزت هر ملت ایران به این وابسته است و همین باعث عقب نشینی دشمن از زیاده خواهی های خود شده و در واقع با مبانی دینی و قرآنی مقاومت مقابله با هر قدرت زورگویی امکان پذیر است.

حاجی نجار در این خصوص ادامه داد: مقاومت علاوه بر اینکه دلایل قرآنی متعددی دارد از صدر اسلام نیز مورد توجه ائمه معصومین(ع) بوده و هرکجا در اسلام مقاومت شده شاهد پیروزی های چشمگیر بوده ایم که این الگو امروز برای انقلاب اسلامی موفق ترین راه پیش رو است و ما باید برای نسل اینها را بازخوانی و تبیین کینم.

وی با بیان اینکه نحوه مواجه با دشمن یکی از ارکان برخورد مقاوم است گفت:  چراکه مقاومت باید شجاعانه،خردمندانه و عاقلانه باشد و در این راه توجه به ترفندهای دشمن از ضروریات است که باید در کارهای گروهی مورد بررسی قرار گیرد.

کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل نزدیک نشدن آمریکائی به کشور را یک موضوع جدی و مورد توجه دانست و افزود: چراکه هرکجا آمریکائی ها ورود پیدا کرده اند استعمار،استثمار،جنگ و آدم کشی راه انداخته اند.

وی با بیان اینکه باید قدر ملت انقلابی ایران را بدانیم گفت:  امروز اگر هوشیاری ملت را بیشتر از گذشته می بینیم به دلیل این است که ماهیت استکباری آمریکا به وضوح برای آنها نمایان شده است.

حاجی نجار تمرکز بر اقتصاد با راهبرد اقتصاد مقاومتی از دیگر مولفه های مقاومت فعال دانست و گفت: رونق اقتصادی،حفظ ارزش پول ملی،بریدن دست مفسدان اقتصادی از شاخصه هیا آن می باشد.

وی با اشاره به توطئه های دشمن در ابعاد مختلف بیان داشت: در مقابل مقاومت دشمن سازش را در ابعاد سازش فرهنگی،سیاسی،اجتماعی و اقتصادی گذاشته که حوزه های گفته شده با ترفندهای مختلف دنبال دست پیدا کردن به اهداف خویش است.

کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل در این خصوص تصریح کرد: دشمن با ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری به دنبال تهی کردن محتوایی نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به دستاوردهای مهم مقاومت اقتدار و پیشرفت عنوان کرد: در عرصه های دفاعی خودکفایی که امروز کسب کرده ایم نتیجه مقاومت فعال است و اگر آن را  در عرصه های دیگر فعال کنیم شاهد پیشرفت در همه عرصه ها خواهیم بود.

حاجی نجار با بیان اینکه مدیریت ها و هوشمندی های مقام معظم رهبری همبستگی ملی میان ملت،دولت و نظام را ایجاد کرده  افزود: امروز باید قدر نعمت ولایت فقیه را بیشتر بدانیم و اگرچه ممکن است امروز دولت و یا برخی وزار کشش نداشته باشند ولی با مدیریت ها و مطالبات رهبری به نقاط خوبی دست پیدا کرده ایم.

وی با تشریح عرصه های مقاومت فعال گفت:در عرصه سیاسی با استقلال طلبی،در عرصه اقتصادی با راهبرد اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد،در عرصه علمی با ایجاد تلاش های جهادی برای رسیدن به قله های پیشرفت و نمونه آن ادامه راه شهدای هسته ای،در عرصه فرهنگی با ترویج سبک زندگی اسلامی و مبارزه با ضد اخلاقی ها در جامعه و ترویج سبک زندگی غربی، در عرصه اجتماعی مبارزه قاطع با فساد و تحقق عدالت که این مبارزه نیازمند انسان های با ایمان و جهادگر است همچنین در عرصه سیاست خارجی با پایبندی به عزت،حکمت و مرزبندی با دشمن است.

کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل در پایان خاطر نشان کرد: مقاومت برای ملت ایران و سایر ملت آزادی خواه جذابیت هایی دارد و واکنش طبیعی هر ملت آزاده ای نسبت به تهدیدات و زورگویی های دشمنان است.

 انتهای پیام/ 

 

ارسال نظرات