فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما برای سلاح تحریم نشدیم؛ بلکه برای دانش هسته‌ای تحریم شدیم.
کد خبر: ۹۱۵۴۱۶۱
|
۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار سلامی امروز در مراسم افتتاحیه ۲۴ امین دوره طرح ولایت دانشجویی سراسر کشور در حرم مطهر رضوی اظهار داشت:  جوانان امروز بیرق پیشرفت‌های علمی کشور را بر دوش گرفته اند و در راستای خلاقیت و دانش افزایی جامعه انقلابی در تلاش هستند و استقلال حقیقی را دنبال میکنند.

وی با بیان اینکه ریشه اصلی رشد و عظمت هر کشوری به بزرگی ساحت ذهنی و وسعت اندیشه هاست؛ افزود: شاید بر حسب شاخص‌های ظاهری وسعت جغرافیایی یا موقعیت ژئوپلوتیک بزرگی یک جامعه را نشان دهد، ولی بزرگی واقعی در اتساع ذهن‌ها و عظمت قلب هاست اینهاست که درجه شکوه جامعه و یک تمدن را تعیین می‌کنند.

فرمانده سپاه ابراز داشت: تجربه و واقعیت‌های موجود نشان می‌دهد که پیشرفت‌های بشر بدون تکیه بر حکمت و وحی فایده ندارد جهل مدرن در مسیر پیشرفت صنعتی است، اما بشر براساس آن به سعادت نمی‌رسد.

وی اضافه کرد: وحی و حکمت وقتی فرمانده پیشرفت علمی نباشد بمب‌های هسته‌ای و اتمی ساخته میشود این یعنی جهل مدرن که به ظاهر پیشرفت علنی است، ولی این پیشرفت که بر اساس وحی و منطق نیست به دست قدرت طلبان تبدیل به ابزاری برای انهدام سیاره زمین میشود.

سردار سلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران برای باز کردن زنجیر‌های اسارت انسان‌های امروزی از جاهلیت مدرن آمده است جاهلیت مدرنی که خارج از قواعد الهی -انسانی بر زندگی بشر حاکم می‌شود.  نظریه انقلاب اسلامی که برای ترویج اخلاق و معنویت است با پیشرفت و امنیت و رفاه همراه است وقتی نظام اسلامی میخواهد این نظریه را به واقعیت تبدیل کند این طبیعی است که میدان رشد چنین نظریه‌ای فضای تنفس و میدان سیطره جهان امروز را تنگ می‌کند.

وی عنوان داشت: رسالت ما این است که یک امت نمونه و درخشان به شکلی که زندگی ما تجلی‌گاه ارزش‌های متعالی باشد  ایجاد کنیم. انقلاب ما دقیقا همین است ما برای تحقق این رسالت بزرگ مسیر سختی را طی کردیم. از ابتدای تولد این انقلاب قدرت‌هایی درگیر شده‌اند. دشمنان می‌خواستند از آغاز؛ انقلاب محو شود تا نتواند در جغرافیای سیاسی و ارزشی عالم تغییر ایجاد کند.

فرمانده سپاه عنوان داشت: انقلاب ما حامل پیام زیبا و دلنشین برای همه ملت‌های محروم و تحت ستم است ما اول فاقد قدرت بودیم. ما در ابتدای انقلاب نسبت به قوای دشمنی بزرگ به لحاط ظاهری قدرتی ناچیزی بودیم، ولی خدا به ما نصرت داد و بر دشمنانمان پیروز کرد. ما با واقعیت‌ها و تجربیات انجام شده سخن می‌گوییم از یک تاریخ سخن می‌گوییم از ساختن تاریخ سخن می‌گوییم ما تاریخ جدیدی ساختیم و در جهان نظریه‌ها و منطق جدیدی ساختیم.

وی با هشدار براینکه جنگ هنوز تمام نشده است، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس مقطعی از جنگ بود و در حقیقت تغییر وضعیت بود دفاع مقدس فرصتی بود که در حالی که جنگیدیم تولید قدرت هم کردیم.  ما به تدریج به همه چیز‌هایی که نداشتیم دست یافتیم زمانی تولیدی نداستیم  ما در این حنگ اموختیم به ظرفیت‌های درونی خود باید تکیه کنیم. ساختن قدرت بخش مهم جنگ با دشمن بود.

وی با طرح این سوال که چرا موضوع هسته‌ای و پیشرفت‌های ما در علوم انقدر مورد غضب دشمن واقع شد  بطوریکه ما را تحریم اقتصادی کرد. جواب اینجاست که ما برای سلاح تحریم نشدیم بلکه برای دانش هسته‌ای تحریم شدیم. اسلام مخالف سلاح هسته‌ای است چرا که برای احیای بشریت آمده نه انهدام آن. اسلام به ساخت سلاح کشتار جمعی تن نمی‌دهد از نظر اسلام کشتن یک انسان به مثابه کشتن کل انسان هاست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها