خبرهای داغ:
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

تفکر و روحیه بسیجی موجب عقب نشینی دشمن شده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دشمنی غربی‌ها با نظام و انقلاب اسلامی ما در این برهه از زمان به اوج خود رسیده است، تفکر و روحیه بسیجی را یکی از عوامل مهم در عقب راندن دشمنان از مواضع ضد ایرانی‌شان توصیف کرد.
کد خبر: ۹۱۵۴۱۸۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به ایثارگری و مجاهدت‌های رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس برای نجات ملت و کشور از توطئه‌های دشمنان، اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) در خصوص دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی فرمایشات و رهنمودهای بسیار ارزنده‌ای دارند که یکی از بارزترین آن ها موضوع پرهیز از غفلت در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان در جامعه است.

وی با توجه به این نکته که دشمنی غربی‌ها با نظام و انقلاب اسلامی در این برهه از زمان به اوج خود رسیده است،  افزود: اگر از انتقال فرهنگ دفاع مقدس و هر آنچه که در آن دوران به واسطه غرور و غیرت رزمندگان تبدیل به حماسه شد، به جامعه کنونی و به خصوص به نسل جوانِ امروز کوتاهی کنیم، بدون‌ شک متحمل خساراتی خواهیم شد که جبران آن امکان‌پذیر نیست.

سعیدی اضافه کرد: در حقیقت زیربنای دفاع مقدس، تفکر بسیجی است. استقامت و مقاومت در مقابل هرگونه بی‌عدالتی،‌ ظلم، تعدی، تجاوز و سلطه‌طلبی بیگانگان معنای کاملی از تفکر بسیجی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که نهضت امام خمینی برگرفته از نهضت عاشورا است، گفت: تفکر بسیجی ما برمی‌گردد به سال 61 هجری و قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و انقلاب اسلامی که در اصل دنبال‌روی نهضت عاشوراست. همانطور که امام حسین (ع) فرمودند: «هیهات منا الذّله»، یعنی در مقابل ظلم یزیدیان کوتاه نمی‌آیم. در دوران هشت سال جنگ تحمیلی ملت ما نشان داد که پیرو واقعی سالار شهیدان است و در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان اسلام سر تعظیم فرود نمی‌آورد.

وی با اشاره به بارزترین شعار ملت در اوایل انقلاب مبنی بر «نهضت ما حسینیه، رهبر ما خمینیه»، گفت: این شعار نشان‌دهنده این است که تفکر و اندیشه ما یک اندیشه بسیجی است و ریشه در قیام عاشورا دارد.

سعیدی ادامه داد: رمز موفقیت و پیروزی ما در دوران دفاع مقدس و پس از آن در تمام توطئه‌هایی که دشمنان علیه کشورمان راه‌اندازی کردند، هوشیاری و مقاومت است، چراکه اگر دشمنان را کوچک تصور کنیم دچار خسارت‌هایی خواهیم شد که جبران آن سخت و در مواقعی غیرممکن خواهد بود. اگر تاریج را مرور کنیم می‌بینیم که به هیچ ملت تنبلی نصرت الهی تعلق نگرفته است و مهم‌ترین دلیلی که باعث شد در دوران هشت سال جنگ تحمیلی از کمک‌های الهی بی‌نصیب نمانیم، همت، غیرت و مجاهدت‌های بی‌وقفه رزمندگان و آحاد ملت بود. برای هیچ مردم و مسوولان بی‌اراده‌ای نصرت الهی نازل نشده و نمی‌شود.

نماینده مردم  تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی مسوولان از مسیر انقلاب و تفکر امام راحل فاصله گرفته‌اند، گفت: عده‌ای با ظاهرنمایی پرچم نظام را به دست گرفته و عکس امام را همراه دارند اما در باطن از آرمان‌های انقلاب و امام راحل دور شده‌اند؛ در حقیقت آنها هیچ سنخیتی با آرمان‌های امام ندارند. اینها استحاله شده و با گذشت زمان، چرب و نرم روزگار باعث شده تا اشرافی‌گری را جایگزین ساده‌زیستی و سبک زندگی شهدایی کنند، به همین دلیل تنها راه برون‌رفت از مشکلات کشور را در گرو تعامل و دوستی با آمریکایی‌ها می‌دانند.

وی تصریح کرد: کسانی که برای کم شدن مشکلات جاری کشور دست یاری به سوی بیگانگان دراز کرده‌اند، سنخیتی با آرمان‌های انقلاب ندارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها