خبرهای داغ:
فرزند شیخ «ابراهیم زکزاکی»، رهبر شیعیان مظلوم نیجریه با انتشار نامه‌ای برای چندمین بار از توطئه رژیم وابسته نیجریه برای به شهادت رساندن پدرش خبر داده و...
کد خبر: ۹۱۵۴۳۲۵
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرزند شیخ «ابراهیم زکزاکی»، رهبر شیعیان مظلوم نیجریه با انتشار نامه‌ای برای چندمین بار از توطئه رژیم وابسته نیجریه برای به شهادت رساندن پدرش خبر داده و نوشته «تقریباً همه گزینه‌ها برای نجات جان پدرم از دست رفته است.»

 سال ۲۰۱۵ نیروهای امنیتی و ارتش نیجریه با حمایت رژیم آل‌سعود با یورش به حسینیه شیعیان در شهر «زاریا» بیش از هزار نفر را کشتند که برخی منابع شمار شهدا را تا ۲ هزار نفر هم نوشته‌اند. در آن حمله شیخ زکزاکی به شدت زخمی شد و ۴ فرزندش نیز به شهادت رسیدند از آن زمان تا کنون زکزاکی و همسرش همچنان در زندان به سر می‌برند و علی‌رغم حکم دادگاه عالی نیجریه برای آزادی وی، دولت نیجریه او را آزاد نکرده است. طی چند روز گذشته، گزارش‌های متعددی از وخامت حال شیخ زکزاکی منتشر شده است. بر اساس گزارش‌ها و به گفته تیم پزشکی معالج شیخ زکزاکی در زندان عمدا دچار مسمومیت شده و زنده ماندن ایشان تا کنون چیزی شبیه به معجزه بوده است.

محمد ابراهیم زکزاکی، پسر شیخ ابراهیم زکزاکی نیز که پدرش را روز شنبه (۱۵ تیر) ملاقات کرده می‌گوید از اوضاع بهداشتی و شرایط بد پزشکی پدرش شوکه شده است. وی در یادداشتی که متن آن را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده درباره آخرین وضعیت شیخ زکزاکی نوشته: «شنبه یعنی ششم جولای ۲۰۱۹ با پدر و مادرم ملاقات کردم؛ همانطور که قبلا نیز به صورت عمومی اعلام شده است، مقادیر بسیار زیاد و خطرناک و کشنده‌ای از سرب و کادمیوم در خون پدرم وجود دارد. بر همین اساس و در نتیجه مشورت‌های متعدد با نخبگان، بستری فوری پدرم در یک بیمارستان مناسب و تخصصی با تجهیزات لازم برای انجام فرآیندهای درمانی به منظور حفظ جان ایشان توصیه شده است. اما تقریبا یک ماه است که هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.اکنون بدتر شدن اوضاع پدرم کاملا مشهود است؛ دندان‌های پدرم از حدود یک ماه قبل که قهوه‌ای تیره شده بودند الان کاملا سیاه شده‌اند و پدرم اطلاعاتی را درباره بدتر شدن حالش به من داده است. چیزی که بیشتر مایه اضطراب و نگرانی است این است که نشانه‌های ایشان اکنون خیلی شبیه به حمله عصبی‌ای است که ژانویه سال ۲۰۱۸ رخ داد (و منجر به فلج شدن ایشان شد). سابقا ایشان دردهای مزمن متناوبی داشتند ولی اکنون دائماً درد دارند. هرچند نمی‌خواهم ناامید باشم ولی اکنون حس می‌کنم که دیگر کار زیادی نمی‌توانم برای ایشان انجام بدهم و تلاش‌های اندکی که انجام دادیم، تعمدا خنثی شده و یا به راحتی نادیده گرفته شده‌اند. واقعیت این است که تلاش ایشان برای زنده ماندن تا الان، حقیقتا یک معجزه است.»

در پایان فرزند شیخ مقاومت اضافه کرده: «بر اساس همه آن چیزی که من طی هفته گذشته از متخصصین پزشکی شنیده‌ام و با قلبی آکنده از درد می‌خواهم بیان کنم این است که در این شرایط، تقریبا همه گزینه‌ها برای حفظ جان ایشان عملا از دست رفته‌اند و هیچ چیزی که بشود به آن دل بست اکنون وجود ندارد! می‌شود گفت پدرم شیخ ابراهیم زکزکی را دارند می‌کشند. یک قتل هم اکنون در حال انجام و تقریبا رو به پایان است و عاملین، مصمم‌اند که این امر اتفاق بیفتد».

گفتنی است، تقریبا هیچ یک از مدعیان بین‌المللی دفاع از حقوق بشر برای نجات این روحانی مظلوم شیعه، کوچکترین اقدامی نکرده اند!

ارسال نظرات
پر بیننده ها