خبرهای داغ:
در بخشی از وصیتنامه شهید «ناصر اختیاری» آمده است: باید تمام جبهه‌های ما پر شود. نباید جبهه اقتصادی خالی و جبهه جنگ پر شود نباید جبهه مدارس خالی و جبهه جنگ پر شود. نباید جبهه منافقین تقویت و جبهه‌های دیگر ما خالی و اسلام بی‌پشتیبان باشد ما باید خودمان را در تمام جبهه‌ها آماده پیشروی کنیم.
کد خبر: ۹۱۵۴۳۳۲
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی، دوران  دفاع مقدس، تجلی دفاع قهرمانانه مردم ایران از میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی بود که چون برگی زرین، بر تارک تابناک تاریخ ایران می‌درخشد.
آینده‌نگری و دوراندیشی از ویژگی‌های بارز شهدای آن دوران بود که پیام‌ها و دیدگاه‌های خود را درباره دین، انقلاب، سبک زندگی، استقلال، آزادی و... در قالب وصیت‌نامه به آیندگان به یادگار گذاشته‌اند. وصایایی که در شـرایط روحی خاص و با شور و حال عارفانه دلاوران و جان‌برکفان نوشته‌شده و در  آن‌ها به معنویت، خدامحوری، تبعیـت از قـرآن و سـنت و سیره معصومین (علیهم‌السلام)، اخلاق و رفتار اسلامی توصیه شده است.
رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) نیز در بیانیه گام دوم انقلاب، با درایت و جامع‌اندیشی، نقشه راه پیشرفت و تحکیم انقلاب را در 40 سال آینده تبیین و ترسیم فرموده‌اند؛ که این رهنمودها، منشوری است برای «دومین مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی».
اینک تلاش بر آن است تا رهنمودهای هفت‌گانه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را در آئینه کلام شهدای استان آذربایجان‌شرقی نشان دهیم.

شهید والامقام «ناصر اختیاری» پنجم بهمن 1343، در روستای عشرت‌آباد از توابع  مراغه به دنیا آمد. پدرش علی، کارگر بود و مادرش محبوبه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و سوم بهمن 1361، در فکه بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکر او را در گلزار شهدای شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.
 
گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید «ناصر اختیاری»
بسم‌الله الرحمن الرحیم
«و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون».
به نام الله پاسدار حرمت خون شهدا
با درود به رهبر کبیر انقلاب بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و نائب برحق بقیه‌الله الاعظم مهدی صاحب‌الزمان (عج) و با درود بر امت شهیدپرور و پراستقامت ایران می‌خواهم چندکلمه‌ای با دوستان و آشنایان و خانواده‌ام صحبت کنم.
همیشه جوان‌ها و فرزندانتان را برای خدا بزرگ کنید که برای اسلام کار کنند ما به جامعه بشریت و به مکتب اسلام خدمت نکرده‌ایم اما امید است آیندگان بکنند آیندگان این جوانانی هستند که باید آن‌ها را پرورش [داد] و تربیت کرد، باید تمام جبهه‌های ما پر شود. نباید جبهه اقتصادی خالی و جبهه جنگ پر شود نباید مدارس خالی و جبهه جنگ پر شود. نباید منافقین تقویت و جبهه‌های دیگر ما خال و اسلام بی‌پشتیبان باشد ما باید خودمان را در تمام جبهه‌ها آماده پیشروی کنیم.
این پیشروی ما هم به‌سادگی به دست نمی‌آید با خون به دست می‌آید باید خون در راه این جبهه‌ها نثار کرد تا پیروز شد و این جانبازی‌ها و جان‌نثاری‌ها جامعه را از اسارت بیرون می‌آورد و امام که زیبا گفته است «مکتبی که شهادت دارد اسارت ندارد» آری برادران و دوستان امیدوارم که مرا ببخشید و کسانی که از من بدی دیده‌اند، مرا حلال کنند ... .
اگر شهید شدیم به سعادت رسیدیم و اگر شهید نشده‌ایم وظیفه خودمان را به مملکت و به اسلام ادا می‌کنیم و ما که الان به جبهه آمده‌ایم از شهادت و مرگ باکی نداریم، چون شهادت دعوتی است به همه نسل‌ها و عصرها و تا زمانی که ایمان قوی و شهادت‌طلبی در ملت و جوانان ما همت ایران از آمریکای جهان‌خوار و از نوکرانش شکست نخواهد خورد. از خداوند متعال خواستارم که مرا و گناهانم ببخشاید و از شما ملت استوار و همیشه در صحنه ملت ایران طلب حلالیت می‌کنم ... .
ناصر اختیاری 29/10/61

ارسال نظرات