فرمانده سپاه ناحیه شاهرود با تاکید بر اینکه مبارزه دشمنان اسلام با حجاب صرف مبارزه با یک نماد و سمبل مذهبی و فرهنگی نیست، بلکه تغییر فرهنگ است گفت: فرهنگ عفاف و حجاب به غیرت ملی نیازمند است و باید به مردم تأکید شود و به یاد مردم آورده شود که در مقابل جنگ نرم مسئولیت دارند.
کد خبر: ۹۱۵۴۴۲۹
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
مبارزه اسلام با حجاب برای تغییر فرهنگ/فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند غیرت ملیسرهنگ پاسدار جواد عبیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود به مناسبت هفته حجاب و عفاف با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) با اشاره به اینکه شعار این هفته حجاب ایرانی میراث جهانی است اظهار کرد: با پژوهش در تاریخ ایران باستان و آثار تاریخی بجای مانده از آن دوران کهن به‌دست می‌آید که زنان ایران از دیرباز حجاب برتر و پاکدامنی شان زبانزد همه بوده است و این مستندات تاریخی بیانگر این حقیقت است که با ورود اسلام به ایران، حجاب وارد ایران نشده، بلکه بانوان ایران از قدیم الایام حجاب برتر و پاک‌دامنی را به‌عنوان الگوی رفتاری خود برگزیده‌اند.
وی افزود: در کتاب پوشاک باستانی ایرانیان در این رابطه آمده است: «تاریخ نویسان درباره پوشاک آن زمان اکثراً به سکوت گذرانده‌اند، با این وصف از روی برخی نقوش که از آن زمان به‌جای مانده، به زنانی از این دوره برمی‌خوریم که از پهلو بر اسب‌سوارند، اینان چادری مستطیل بر روی همه لباس خود افکنده‌اند و در زیر آن یک پیراهن دامن بلند، و زیر این نیز یک پیراهن دیگر بلندتر تا به مچ پا نمایان است».
فرمانده سپاه ناحیه شاهرود با بیان اینکه عنایت به مستندات بسیار فروان به‌دست می‌آید نه تنها حجاب مانند سایر تمدن‌های باستانی در بین بانوان ایران باستان رواج داشته است، بلکه بانوان ایران باستان به‌عنوان الگو‌های شایسته‌ای نسبت به حجاب‌برتر تعصب و اعتقاد ویژه‌ای داشتند گفت: این از انجا ناشی می‌شود که آنان درک کاملاً منطقی و معقولی از ضرورت اجتماعی حجاب داشته‌اند و فرهنگ حجاب را با پایبندی به حجاب برتر که ریشه در اصالت باستان دارد به اوج تعالی خود رسانده‌اند.
وی با بیان اینکه، اما استعمار و استبداد برای رخنه در کشور‌های اسلامی رو به موضوع کشف حجاب آورده است افزود: طرح استعمار برای رخنه کردن و برچیدن فرهنگ یک کشور اسلامی، اشاعه فحشا و فساد در این کشورهاست و برای این منظور، زن مسلمان به عنوان یک سدّ بزرگ بر سر راه آنان بوده و اولین اقدامی که برای برداشتن این سدّ انجام دادند؛ برداشتن حجاب بود و در این حجاب‌زدایی از حجاب سر شروع کردند.
عبیری خاطر نشان کرد: فساد از برهنگی سر که سرآغاز برهنگی‌هاست، به تدریج به دیگر اعضا سرایت می‌نماید؛ نمی‌توا‌ن زنی را دید که سر خود را در حجاب داشته، امّا اعضای دیگرش برهنه باشد.
وی اضافه کرد: استعمار و استبداد همین که بخواهند ملّتی را عریان نمایند، از سر‌ها شروع می‌کنند. مثلاً در مورد زنان، ابتدا سر برهنه می‌شود و سپس مینی‌ژوب و آنگاه مرد در لباس زن و زن به شکل مرد در می‌آید.
فرمانده سپاه شاهرود تصریح کرد: با نگاهی به تاریخ در می‌یابیم که حتی زنان اروپایی دارای حجاب بودند که از رنسانس به بعد، آهسته ابتدا زنان را بی‌حجاب کردند و به جایی رسید که امروز زنان فرانسوی کاملاً برهنه در پشت ویترین‌ها برای سو استفاده جنسی قرار می‌گیرند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود تاکید کرد: مبارزه دشمنان اسلام با حجاب صرف مبارزه با یک نماد و سمبل مذهبی و فرهنگی نیست، بلکه آنان می‌خواهند با تغییر حجاب، یک فرهنگ را تغییر داده و در سایه آن اندیشه‌ها و عقاید را به نفع خود تغییر دهند.
وی با بیان اینکه حفظ، حراست و صیانت از فرهنگ ملی، ایرانی و اسلامی ما یک تیم ۸۵ میلیون نفری می‌خواهد گفت: فرهنگ عفاف و حجاب به غیرت ملی نیازمند است و باید به مردم تأکید شود و به یاد مردم آورده شود که در مقابل جنگ نرم مسئولیت دارند و اگر ما فقط نقش تصمیم سازی را برای یک مجموعه تعریف می‌کردیم و نقش اصلی را برای مردم قائل می‌شدیم هم اکنون وضعیت عفاف و حجاب در کشور بسیار مناسب بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها