یک بانوی ورزشکار گفت: همیشه با نام شهدا پا به میدان مسابقات می‌گذارم
کد خبر: ۹۱۵۴۴۳۱
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
به گزارش سرویس جامعه زنان خبرگزاری بسیج از سمنان، به مناسبت هفته عفاف و حجاب با ورزشکار قهرمان و محجبه شهرستان سمنان گفتگو کردیم.
یگانه بولاقی، متولد 1372 از شهر کلاله استان گلستان که ساکن سمنان و در حال حاضر، مربی ورزش‌های رزمی، دفاع شخصی، ووشو و آمادگی جسمانی است، از سال 1389 ووشو را شروع کرده و از سال 1393 جودو و دفاع شخصی را هم پی گرفته است.
او در سال‌های گذشته در رشته‌های مختلفی ازجمله دوومیدانی، کشتی با کمربند (آلیش) و... فعالیت و مقام‌هایی را نیز کسب کرده که مقام اول دوی 800 متر سرعت استان، مقام دوم در رشته‌های پرتاب نیزه، کونگ‌فو و کیک بوکس، مقام‌های اول و دوم و سوم کشوری ووشو، مقام سوم کشتی با کمربند (آلیش) انتخابی برای مسابقات آسیایی، مقام پنجم اسکای رانینگ (دوی کوهستان)، مقام سوم مسابقات کوراش (جودو) انتخابی تیم ملی، مقام سوم مسابقات جودو انتخابی تیم ملی، مقام دوم مسابقات بین‌المللی در رشته ووشو، مقام اول مسابقات بین‌المللی در رشته کی وان k1 در کشور امارات و مقام اول مسابقات بین‌المللی ووشو از جمله آن‌هاست.
این بانوی ساکن سمنان می‌گوید: به ورزش علاقه بسیاری داشتم و با پافشاری اساتید رشته‌های مختلف پا به میدان‌های ورزشی گذاشتم.
وی تصریح کرد: در نخستین دوره مسابقات رشته‌های مختلف موفق به کسب مقام شده و از آن به بعد نیز مسیر برای ادامه قهرمانی هموار بود؛ در حال حاضر، در رشته‌های ورزشی ووشو، جودو، دفاع شخصی و آمادگی جسمانی تمرکز کرده‌ام و قصد شرکت در مسابقات سایر رشته‌ها را ندارم.
این ورزشکار افزود: ورزش رزمیراب را به علت هیجان و جذابیت‌های خاص آن انتخاب کرده‌ام و از این انتخاب راضی هستم؛ اعتقادم این است که در ورزش‌های رزمی محدودیتی وجود ندارد و هیچ لطمه‌ای به روحیه و عواطف بانوان وارد نمی‌کند. ووشو و دفاع شخصی لزوماً یک ورزش مبارزه‌ای نیست بلکه شامل حرکات نمایشی نیز می‌شود.
بولاقی ادامه داد: فراگیری ورزش رزمی برای ایجاد توانایی و قابلیت و قابلیت دفاع از خود و همچنین آمادگی برای لحظه‌های پرخطر برای بانوان ضروری است.
وی تصریح کرد: رشته‌های ورزشی همچون ووشو و دفاع شخصی زیبایی‌های بسیار زیادی دارد که نباید از آن غافل شد و نه‌تنها در روحیه بانوان تأثیر منفی نمی‌گذارد؛ بلکه احساسات و عواطف یک زن را تقویت می‌کند.
این ورزشکار بانو می‌گوید: انتظار بنده از مسؤولان این است که شرایط حساس کشور را درک کرده و با تکیه و اعتماد به جوانان و نوجوانان، کشور را از پایه و با سرمایه عظیمی همچون جوانان مؤمن و انقلابی بسازند.
بولاقی افزود: حمایت قابل قبولی از سوی مسؤولان از ما متأسفانه صورت نگرفته و تنها حمایت مسؤولان از بعد معنوی بوده است؛ درخواست ما از مدیران ورزش استان و کشور، توجه بیشتر به هیأت‌های ورزشی برای پشتیبانی هر چه بهترین ورزشکاران و قهرمانان رزمی در کنار توجه مادی است و در زمینه فرهنگی باید اقداماتی انجام شود.
وی تصریح کرد: امکانات رشته ما در بخشی که با اتکا به ظرفیت‌های مردمی و رویه جهادی عمل کرده‌ایم، مورد قبول است؛ اما در حوزه قهرمانی که مربوط به ورزش و جوانان است، ناهماهنگی‌هایی برای استفاده از امکانات قهرمانی برای سایر افراد متفرقه وجود دارد و موجبات دلسردی ورزشکاران را فراهم می‌کند.
بولاقی ادامه داد: خانواده بنده نه‌تنها در انتخاب ورزش رزمی من مخالفتی نکردند؛ بلکه بهترین و شاید بتوان گفت تنها حامی من در این عرصه بودند. هدف اصلی از ورزش، کسب سلامتی و لذت بردن از آن و در مرحله بعد، راهیابی به تیم ملی و به ثمر نشستن زحمات خانواده و مربیان است.
این ورزشکار بانو ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر به‌عنوان فایتر در سطح قهرمانی کار می‌کنم، به ورزشکاران نیز آموزش لازم را ارائه می‌دهم؛ با اسم شهدا پا به میدان مسابقات می‌گذارم و تمام مدال‌های خود را تقدیم شهدای مدافع حرم کرده‌ام.
این ورزشکار افزود: هر مدالم سهم یک شهید است و مدال بین‌المللی را به مادر شهید رضاعلی اعرابیان و مدال کشوری را به خواهر شهید حسن عجم و چند خانواده دیگر تقدیم کردم.
بولاقی ادامه داد: باوری غلط در جامعه ما وجود دارد و آن ترس از آسیب‌دیدگی ورزشکاران در رشته‌های ورزشی رزمی است که طبق آمار، ورزش‌های رزمی کمترین آسیب و خطر را در مقایسه با بسیاری از ورزش‌های مطرح دیگر مانند ورزش‌های توپی دارد.
بدیهی است که در رعایت حجاب و عفاف و توسعه فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی، همه مردم و مسؤولان نقش دارند و باید به وظایف خود در این راستا عمل کنند.
جامعه اسلامی ما امروز نیازمند همت بیشتری از سوی متولیان فرهنگی کشور است تا بتوان الگوی غنی حجاب ایرانی را ترویج کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها