استاد حوزه علمیه در جمع مدافعان حریم خانواده شهرکرد:
حجت الاسلام والمسلمین دهنوی، در جمع هزاران نفر از مدافعان حریم خانواده شهرکرد گفت: تمام محدودیت ها در اسلام برای مصونیت انسان است.
کد خبر: ۹۱۵۴۵۸۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت هفته عفاف و حجاب، اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده با حضور باشکوه هزاران نفر از اقشار مختلف مردم بویژه بانوان، در پارک ملت شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری  برگزار شد.

حجت الاسلام حسین دهنوی، کارشناس خانواده و استاد حوزه علیمه قم، با تبریک دهه کرامت و گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در جمع هزاران نفر از اقشار مختلف مردم شهرستان شهرکرد اظهار کرد: تمام محدودیت ها در اسلام برای مصونیت انسان است تا جسم و جان وروح و روان ما سالم بماند.

استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به مثالهای معرفتی پیرامون اهمیت احکام شرعی، آرامش را از نتایج اقامه نماز بعنوان یک واجب دینی دانست و افزود: اقامه نماز که بر همه ما واجب است، برای آرامش خود ماست؛ ولی می بینیم افرادی که نماز نمی خوانند، دچار اضطراب و استرس هستند.

وی، به تفاوت های میان آرامش و آسایش اشاره کرد و ادامه داد: گاهی گفته می شود چرا کسانی که هیچ رابطه ای با خدا ندارند، بهترین زندگی را در دنیا دارند؟ باید گفت؛ آسایش و آرامش با هم تفاوت دارد. خداوند آسایش را به همه می د هد؛ ولی آرامش را به همه نداده است.

حجت الاسلام و المسلمین دهنوی، با اشاره به فرازی از دعای کمیل" اللهم اغفرلی الذنوب التی تنزل البلاء"، تصریح کرد: ترک واجبات دینی حرام است و کسانی که واجبات را ترک می کنند دائم منتظر بلا هستند.

وی، در تشریح فلسفه حجاب و عفاف، اظهار کرد: حجاب برای امنیت است تا همه احساس امنیت کنند. حجاب و عفاف مخصوص خانم ها نیست؛ بلکه باید زنان عفیفه باشند و آقایان نیز عفیف باشند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: عفت باید در نگاه، کلام، کردار و رفتار ما دیده شود. در بحث حجبا نیز تنها محدوده شرعی حجاب آقایان با خانم ها متفاوت است؛ وگرنه باید همه عفاف و حجاب را مراعات کنند.

این کارشناس مسایل خانواده، گفت: بانوان نیاز به امنیت بیشتری دارند؛ زیرا ویژگی هایی که خداوند به خانم ها داده است همچون زیبایی و لطافت جسم و روح، آنها بیشتر در معرض تهدید و طمع طماعات و هوس هوسبازان قرار می گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین دهنوی، افزود: بانوان ما باید به حجاب خود افتخار کنند و مراقب توطئه های دشمنان و کسانی که حجاب و عفاف  را مورد تمسخر قرار می دهند باشند، که یا مغرضانه است یا از روی جهل و نادانی.

وی، ادامه داد: تمام محدودیت ها در اسلام برای مصونیت است. اسلام با هیچ حلالی مشکل ندارد؛ همین موسیقی می تواند حلال باشد یا حرام؛ اگر مطرب و لهوی باشد حرام است؛ و اگر این دو شرط را نداشته باشد یعنی سرعت موسیقی به حدی نباشد که هیجان در وجود انسان ایجاد کند و از نظر محتوایی نیز مخالف شرع نباشد و موجب تحریک انسان نشود و بستر گناه را فراهم نسازد، حلال است.

این کارشناس مسایل خانواده در ادامه با بیان مصادیقی برای انواع آسیب های ناشی از روابط نامشروع و ارتباط با نامحرم برای جوانان مجرد و افراد متأهل، فروپاشی بنیان خانواده، شکست های عشقی و عاطفی، سرد شدن زندگی مشترک و افزایش طلاق و حتی خودکشی ها و قتل های ناموسی را نتیجه ارتباطات نامشروع با نامحرم و همچنین پیامدهای عدم رعایت عفاف و حجاب در جامعه دانست.

گفتنی است: در این اجتماع بزرگ مردمی که هزاران نفر از اقشار مختلف شهرستان شهرکرد در پارک ملت شهرکرد حضور داشتند، برنامه های مختلف فرهنگی همچون سرود، نوازندگی و ترانه سرایی و ... اجرا شد و نمایشگاهی از محصولات فرهنگی و عفاف و حجاب نیز برپا گردید.

ارسال نظرات