خبرهای داغ:

بیانیه بسیج جامعه زنان به مناسبت هفته عفاف و حجاب؛

بسیج جامعه زنان کشور ضمن گرامی داشت هفته عفاف و حجاب، بر لزوم توجه هر چه بیشتر مسئولان بر وضعیت حجاب و عفاف تأکید کرده و مجدانه خواستار حمایت از قوانین حجاب و عفاف در جامعه شده است.
کد خبر: ۹۱۵۴۶۶۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرنگار ستاد عفاف و حجاب بسیج جامعه زنان، سازمان بسیج جامعه زنان به مناسبت هفته عفاف و حجاب ضمن صدور بیانه‌ای بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی تاکید کرده است متن این بیانیه به شرح زیر است.

 

 ((بسمه تعالی))

 

بیانیه عفاف  و حجاب

در طول تاریخ "حجاب" برای هر دوره و هر ملت با هر فرهنگ و سننی، موجودی زنده و پویا بوده است اگر چه در این مسیر گاه دستخوش برخی از تحولات شده اما از ظهور اسلام تا کنون به برکت وجود عفیفه مقدسه، زهرای مطهره، حجاب فاطمی، کامل­ترین حجاب­ها شد تا از فاطمه (س) به گوش زنان عالم رسانیده شود « ارزنده ترین زینت زن، حفظ حجاب است.»

افتخار زن ایرانی این است که " حجاب" برایش میراث کهن ملی است. وجه امتیازی که غرب هم اکنون نیز از آن بی­بهره است و حال بعد از گذشت چند صد سال از گم شدن و نادیده انگاشتن این موهبت الهی با از بین رفتن بنیان خانواده و ناهنجاری­های شدید رفتاری و اجتماعی به عفاف و حجاب « گرایشی جهانی » پیدا کرده است. گرایشی که نشان از ظرفیت جهانی شدن « حجاب فاطمی» دارد و ما به اندازه شأن و بزرگی اش به آن نپرداخته­ایم!.

امروزه 270 شبکه فارسی ز بان ماهواره­ای و شبکه­های فضای مجازی علیه حجاب و عفاف ملت ما با برنامه ریزی ضدفرهنگی توسط دست نشانده های واداده ی معلوم الحال خارج نشین تهاجم کرده اند تا  با براندازی این قدرت نرم معنوی، بزرگترین ضربه تاریخی را به فرهنگ و هویت ملت ایران وارد سازند و در این بین برخی از افراد با موضع گیری های نادرست و مصلحت طلبانه فردی، آب در آسیاب دشمن می ریزند.

بسیج جامعه زنان کشور ضمن گرامی داشت هفته عفاف و حجاب، بر لزوم توجه هر چه بیشتر مسئولین به ویژه مسئولین فرهنگی و متولیان حجاب بر وضعیت حجاب و عفاف تأکید کرده و مجدانه خواستار حمایت از ضابطان قوانین حجاب و عفاف در جامعه و برخورد با هنجارشکنان در این عرصه است.

همچنین راه­اندازی شبکه ملی اطلاعات و دستیابی به اینترنت پاک، نظارت جدی بر فرآیند تدوین فیلم نامه،تولید و پخش آن، مقابله با شبکه های حیازدا، اجرایی نمودن قانون  جامع و مترقی عفاف وحجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از مهم ترین خواسته های این تشکل بزرگ جامعه زنان ایران است که محقق شدن آن اهتمام و اراده مسئولین را می طلبد.

قرار دادن سیر عفاف و حجاب در کتب درسی، توجه به اردوهای راهیان نور، تقویت فرهنگی اردوهای نوجوانان و جوانان، نظارت جدی بر مباحث مهدکودک­ها و پیشگیری از آسیب­­­های موجود از اقدامات فرهنگی است که می تواند در راستای تعمیق عفاف و حجاب از دوران کودکی تا جوانی تأثیرگذار باشد.

در پایان مصرانه از 26 دستگاه متولی عفاف و حجاب می­خواهیم  جهت شناساندن عمق و محتوای حجاب و عفاف برنامه‌ریزی و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر نام و عنوانی جلوگیری نمایند تا جوانان پاک انقلابی ما بتوانند در کمال آرامش روحی جسمی، اجتماع را به محیط مناسبی برای کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین نمایند.

و از  زنان آزاد اندیش، دختران فرهیخته و دانشگاهی ایران عزیز درخواست می کنیم برای خنثی نمودن توطئه های فرهنگی دشمن با رعایت پوشش شایسته دختر مسلمان ایرانی بار دیگر هویت ملی و دینی خود را به جهان تشنه معنویت هدیه کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار