استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد:

ایجاد امنیت روانی و حفظ سلامت اخلاقی از نتایج رعایت حجاب و عفاف است

دکتر معصوم اسماعیلی گفتت: در خانواده‌هایی که مبانی ارزشی و اخلاقی رعایت می‌شود، افراد با آرامش خیال از حمایت اعضا دیگر خانواده برخوردار هستند. وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل رعایت حجاب و عفاف، ایجاد امنیت روانی و حفظ سلامت اخلاقی برای بانوان جامعه است و خانمی که در جامعه دارای حجاب باشد معمولاً مورد طمع قرار نمی‌گیرد.
کد خبر: ۹۱۵۴۷۲۰
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از زرندیه ، به مناسبت فرا رسیدن هفته حجاب و عفاف و همزمان با دهه کرامت همایش اجتماع مردمی مدافعان حریم خانواده شهرستان زرندیه با حضور بانوان محترم از اقشار مختلف و با سخنرانی کارشناس مذهبی و استاد حوزه و دانشگاه دکتر معصوم اسماعیلی در امامزاده سیدمنصور شهر مامونیه برگزار شد.
در این مراسم دکتر معصوم اسماعیلی کارشناس مذهبی با اشاره به نقش و جایگاه حجاب در خانواده اظهار داشت: در خانواده‌هایی که مبانی ارزشی و اخلاقی رعایت می‌شود، افراد با آرامش خیال از حمایت اعضا دیگر خانواده برخوردار هستند و بالعکس در خانواده‌هایی که این امر سبک شمرده می‌شود در این خصوص اعتماد لازم وجود ندارد و افراد خانواده مدام با دیده تردید آمیز به یکدیگر می‌نگرند و اینگونه انسجام خانواده در معرض خطر قرار می‌گیرد.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رعایت عفاف در خانواده، به رشد اعتماد میان زن و شوهر و فرزندان کمک می‌کند تصریح کرد: اگرچه به نظر می‌رسد نداشتن حریم و حجاب یک آزادی صوری به افراد خانواده می‌دهد، ولی زمانی که به بطن این خانواده رجوع می‌کنید اضطراب و نگرانی زن و شوهر و فرزندان نسبت به هم چشم گیر است.
دکتر اسماعیلی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایل رعایت حجاب و عفاف، ایجاد امنیت روانی و حفظ سلامت اخلاقی برای بانوان جامعه است و خانمی که در جامعه دارای حجاب باشد معمولاً مورد طمع قرار نمی‌گیرد.
این مشاور خانواده با تاکید بر اینکه پوشیدگی زنان در اجتماع سد محکمی در برابر زیاده‌خواهی‌ها و وسوسه‌های شیطانی استیلدآور شد: مقایسه آمار جنایات جنسی نشان می‌دهد که زنان محجبه نقش مؤثری در کاهش مفاسد و جنایات جنسی در جامعه دارند و همچنین بزرگان دین و شهدا وصایای متعددی در رابطه با رعایت حجاب و عفاف توسط بانوان در جامعه داشته‌اند و بانوان را به رعایت حجاب در جامعه دعوت کرده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار