معاون امور پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری از افزایش اعتیاد در بین دانشچویان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۴۸۷۳
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹


به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ اشرف عسگری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات از افزایش اعتیاد در بین دانشجویان خبر داد و اظهار کرد: آمار دقیقی از میزان اعتیاد در اقشار مختلف وجود ندارد و میزان افزایش اعتیاد بر اساس مراجعین جهت ترک اعتیاد سنجیده می‏شود.

وی بیان اینکه نگرشی غلط در بین دانشجویان ایجاد شده است، عنوان کرد: دانشجوان با نگرش غلط که یکبار مصرف مواد مخدر فرد را دچار اعتیاد نمی‏کنند به دام اعتیاد می‏افتند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مصرف مواد مخدر صنعتی در بین جوانان رواج پیدا کرده است، بیان داشت: بیشترین مصرف مواد مخدر در بین این قشر قرص ریتالین و شیشه می‏باشد.

معاون امور پیشگیری بهزیستی ، تاکید کرد: بیشترین مصرف در خوابگاه‏های دانشجویی می‏‎باشد.

عسگری، به طرح پیشگیری از تبلی چشم اشاره داشت و عنوان کرد: در سال گذشته 52 هزار کودک در طرح تنبلی چشم مورد آزمایش قرار گرفتند که از این میان 13 هزار کودک مبتلا تنبلی چشم در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.

وی به اجرایی شدن طرح غربالگری در تمامی بیمارستان‏های استان خبر داد و گفت: نوزدان تازه متولد شده در این طرح مورد آزمایش قرار می‏گیرند که در سال گذشته 18 هزار و 200 نوزاد آزمایش و از این میزان 280 نوزاد مبتلا اختلال شنوایی شناسایی شده است.

ارسال نظرات