خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان فارس گفت: با تربیت پسران عفیف، حریم‌های دختران در جامعه حفظ خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۵۴۹۱۱
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرکار خانم برنده، مسئول بسیج جامعه زنان، در گفتگو با خبرنگار بسیج در شیراز، پایه یک جامعه ایمن و راحت همراه با حفظ حرمت های دختران را تربیت پسران عفیف دانست.

وی با اشاره به اینکه تمام دستورات اسلام، بر اساس فطرت انسان است، اظهار داشت: حجاب و عفاف هم بر اساس مسائل فطری و در وجود خودمان است.

به گفته برنده، از لحاظ جامعه شناسی هم مطلبی که مطرح است، گرایش همه مردم جهان به سمت اسلام در آینده ای نه چندان دور است که یکی از دلایل این گرایش هم همین بحث حجاب است؛ چراکه حجاب، امنیت، شخصیت و خودباوری را به یک زن به عنوان مخلوق با ارزش خداوند می تواند بدهد.

مسئول بسیج جامعه زنان فارس در ادامه با سابقه تاریخی حجاب در ایران اشاره کرد و گفت: جامعه ما خارج از بحث اسلام، یک پیشینه بسیار قوی از عفاف و حجاب داشته است. مثلا در تخت جمشید اگر تصویرنگاره ها را دقت کنید، خانمی بدون لباس بلد و چیزی شبیه به چادر امروزی نمی بینید.

وی تصریح کرد: در تاریخ گذشته ایران، زنان، بخصوص اشراف زاده ها در بحث پوشش خود، وسواس خاصی داشته اند.

برنده با بیان اینکه قطع به یقین همه این موارد برای یک زن ایرانی و مسلمان در جهت پیشرفت درنظر گرفته شده است افزود: نتیجه هجمه عظیمی که دشمن روی حیا و عفت زن و مرد دارد، تأثیر در خانواده هاست که شاید این، به دلیل کم کاری مسئولین باشد.

وی خاطرنشان کرد: مبحثی که شاید در مورد آن غفلت شده، این است که حجاب، زیرشاخه عفت و حیاست و اگر ما برنامه ریزی گسترده ای روی بحث عفاف عمومی جامعه داشته باشیم، قطعا این مشکل پوشش ظاهری جامعه حل خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه زنان فارس یادآور شد که: خیلی از افراد، به علت عادی سازی شدن و عدم آگاهی باعث رواج فرهنگی می شوند و در بحث حجاب هم همینطور است. البته اینکه ما فقط در بحث پوشش ظاهری زنان کار کنیم، شاید خیلی کارگشا نباشد، اما اگر در بحث عفت عمومی کار کنیم، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در این مورد، به مرور حل خواهد شد.

وی به تشریح برنامه های سال جاری این قشر از بسیج پرداخت و تصریح کرد: در سال 98، بسیج جامعه زنان استان، با توجه به منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرنگ و حجاب و عفاف، برنامه ریزی ویژه ای دارد. در واقع رویکرد این سال، همگی بر پایه عفاف و حجاب است. در اردوها، تهیه جوایز به مناسبت های مختلف و حتی مباحث حلقه های صالحین، بر این پایه برنامه ریزی شده است.

وی معتقد است این مهم است که حداقل بین قشر بسیجیان، عفاف و حجاب گفتمان سازی شود و به فرد محجبه این اعتماد به نفس را بالا بدهد تا فرد در فضای اجتماعی که قرار می گیرد، تأثیر منفی بعضی از افراد را نگیرد. این برای ما هدف است که بسیجیانمان، اعتقادشان را نسبت به پوشش اسلامی، و صرفا نه چادر، حفظ کنند. بر همین اصل برنامه ها را با این رویکرد تنظیم کرده ایم.

برنده ادامه داد: کارگاه های دخترانه و مادرانه با همین رویکرد خواهیم داشت. کارگاه دخترانه در دوبخش بر روی دخترخانم های محجبه کار می کنیم تا اعتمادبخشی و تأثیرگذاری روی هم سن و سالهای خودشان داشته باشند.

مسئول بسیج جامعه زنان فارس خاطرنشان کرد: بخش دیگر از کارمان کار بر روی دخترانی که کمتر محجبه هستند یا اعتقادی به پوشش اسلامی ندارند. این برنامه به صورت غیرمستقیم طراحی شده است. تحقیقات علمی صورت گرفته در دنیا بر روی حجاب، یا معرفی زنان بزرگ در صحنه های مختلف علمی، اجتماعی و سیاسی و نشان دادن پوشش و ظاهر ساده شان را بیان می کنیم و مضرات لوازم آرایشی را به تشریح برای دختران نوجوان تعریف می شود.

وی ادامه داد: در کارگاه مادران هم در دوبخش وارد کار می شویم. مادران هم باید بدانند چگونه با دخترانشان وارد صحبت شوند که دختران حجاب را رعایت کنند. ما می دانیم که حجاب اجباری در هیچ موردی پایدار نمی ماند و جوابگو نیست.

به گفته مسئول بسیج جامعه زنان فارس، فرد باید به این اعتقاد برسد که پوشش و عفت برایش لازم است و این نیازمند یک سری آموزش هاست که مادران بدانند چگونه فزرندانشان را تربیت کنند که فرزند، خود به این اعتقاد برسد.

برنده ادامه داد: بخش دیگر، این است که مادران باید بدانند که پسرهای عفیف تربیت کنند. این باور غلط که در جامعه ما هست و آن اینکه پسر هر کاری بکند عیبی ندارد، نگرش غلطی است. این باعث می شود که در یک جاهایی به تربیت عفیفانه پسر فراموش می شود.

وی افزود: اگر من به این نتیجه می رسم که حفظ حریم های دختر از سوی پسرها لازم است، باید اول پسرم را عفیف تربیت کنم تا نگاه پسرها، نگاه عفیفانه به دختر باشد.

به گفته مسئول بسیج جامعه زنان فارس، یکی دیگر از برنامه های این سازمان در این زمینه، توانمندسازی سرگروه های حلقه های صالحین در بحث حجاب و عفاف است. همچنین برنامه های مختلفی در طول سال با محوریت حجاب و عفاف خواهیم داشت. این برنامه ها، از روز پنجشنبه گذشته با میلاد حضرت معصومه(س) آغاز شده است و برنامه های خیلی گسترده ای را پایگاه ها در این زمینه در حال اجرا هستند.

برنده خاطرنشان کرد: در تجمعی که با عنوان مدافعان حریم خانواده در روز پنجشنبه خواهیم داشت، بخشی از برنامه های ما، مطالباتمان است از متولیان امور فرهنگی که اگر خوب و با نگاه جامعه شناسی و روانشناسی برگزار شود، قطع به یقین در بحث عفاف و حجاب جامعه هم تأثیگذار خواهد بود، اما متاسفانه در جامعه امروز، شاهد یک ولنگاری فرهنگی هستیم که به جامعه آسیب خواهد زد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها