آیت الله دری نجف آبادی گفت: قوه قضائیه شاخه برومند شجره طیبه امامت و ولایت است  که امیدواریم که با همت بلند شاهد این باشیم که دستگاه قضایی تمام ضعف ها را جبران کنند و آرمان ها را محقق کنند
کد خبر: ۹۱۵۴۹۲۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد گفت: طرح تحول در دستگاه قضایی امید های جدیدی را احیا کرده است و امید است که با توجه به رهنمود های رهبر معظم انقلاب و سیاست های مجمع تشخیص تحول چشم گیری ایجاد شود.

دری نجف آبادی افزود: امیدواریم که در دستگاه قضایی به آرمان های شهید بهشتی دست یابیم و دستگاه قضا به الگوی ترازی برای جهان اسلام و پس از آن برای همه جهان تبدیل شود.

وی عنوان کرد: نظام حقوقی جمهوری اسلامی که برخواسته از مکتب اسلام است باید در برابر تفکر غرب و شرق به عنوان یک نظام انسان ساز و عزت آفرین و بستر ساز برای اعتلای انسان قد علم کرده است.

وی بیان کرد: قوه قضائیه شاخه برومند شجره طیبه امامت و ولایت است  که امیدواریم که با همت بلند شاهد این باشیم که دستگاه قضایی تمام ضعف ها را جبران کنند و آرمان ها را محقق کنند.

دری نجف آبادی اظهار کرد: تخریب های داخلی و خارجی علیه قوه قضاییه زیاد است و این ها بر آمده از اندیشه های کثیف شرق و غرب است.

وی ضمن بیان اینکه در قوه قضائیه یک مسئولیت ذاتی دارید و ده ها و صدها مسئولیت غیر ذاتی تصریح کرد: برای انجام مسئولیت ذاتی نیاز به کادر سازی و تلاش است.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه مردم منتظرند تا آثار و برکات صلابت خدا پسندانه را در همه عرصه ها ببینند عنوان کرد: دستگاه قضایی باید نفوذ ناپذیر باشد و عناصر فرصت طلب نباید تحت هیچ عنوانی در ساحت طیبه این شجره طیبه نفوذ کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش پیشگیری را جدی بگیرید اظهار کرد: هر کاری در این حوزه انجام دهیم مهم است. همچنین اصلاح مجرم ها نیز باید تدبیر شود و باید بازگشتی مجدد به زندان بایستی به حداقل برسد.

دری نجف آبادی ضمن تاکید بر توجه به بحث خانواده بیان کرد: نرخ زاد و ولد در استان زیر ۰/۹ و نرخ باروری ۱.۶ است در صورتی که باید ۲.۳ باشد که این ها تلخ است.

وی در خصوص واگذاری ها گفت: بیش ترین گرفتاری ها در مورد واگذاری هاست و در کارخانه های واگذار شده مشکلات هست و هرچه پول تزریق کردیم نتیجه ای نداده است. واحدهای بزرگ با بانک ها مشکل دارند که این نیاز به تدبیر دارد و سران سه قوه باید این موضوعات را بررسی کنند.

دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: خواهش این است که به سرمایه با عظمت پالایشگاه، نیروگاه و پتروشیمی آتش نزنند و اگر قرار است واگذاری آنها صورت بگیرد طبق منویات مقام معظم رهبری باشد و در اختیار شرکت های سهامی عام قرار گیرد و مدیر لایقی  نیز بر مدیریت آنها قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات