تکریم امام زادگان گامی موثر برای تقویت باورهای دینی

تکریم امامزادگان گامی موثر در تقویت باورهای دینی جامعه است.
کد خبر: ۹۱۵۴۹۵۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
نماینده ی، ولی فقیه در استان در جشن بزرگ دهه‌ی کرامت و گرامیداشت روز ملی امامزادگان گفت:: روح بلند امامزادگان با معرفت به ذات اقدس الهی آمیخته شد و امروز نام بلند آوازه‌ی امامزادگان به برکت همین آمختگی است.
آیت الله ملک حسینی افزود: رمز مانایی و استمرار امامزادگان به دلیل تحمل رنج‌های فراوانی بود که جملگی این رنج‌ها را برای پیوند با خدا و زنده نگه داشتن فرهنگ علوی متحمل شدند.
وی گفت: امروز تکریم امام زادگان بعنوان یک ضرورت فرهنگی مورد تاکید است و ارادت به وجود مقدس آنان بعنوان فرهنگی ناب و غنی در بین اقوام ایرانی نهادینه شده است.
آیت الله ملک حسینی اضافه کرد:امامزادگان منشور بزرگی از هدایت، بیداری، جهاد، غیرت و شهادت طلبی برای آیندگان به امانت گذاشتند و امروز ملت ایران و مردم استان به حضور این ستارگان پراکنده و خدمت به بقاع متبرکه‌ی این بزرگواران مفتخرند.
وی با اشاره به تاریخ زندگانی برخی از امامزادگان عظیم الشان افزود: صبر و بردباری آن‌ها در برابر مصائب فراوان، فصلی ماندگار از ایثار در تاریخ به وجود آورد که مرور آن بعنوان الگو‌های همیشگی لازم است.
نماینده ی، ولی فقیه در استان خدمت به امامزداگان را فرصتی مغتنم برای استمرار فرهنگ علوی دانست.
در حاشیه‌ی این آیین مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ی استان گفت:: بیش از ۲۰۰ امامزاده‌ی واجب تعظیم در استان وجود دارد که سرمایه‌های عظیم معنوی به حساب می‌آیند.
حجه السلام جنتی پور از دستگاه‌های فرهنگی برای تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی دعوت کرد.
همچنین به منظور گرامیداشت روز ملی امامزادگان از هیات امنای تعدادی از امامزادگان استان با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.
ارسال نظرات