فرمانده سپاه امام صادق (ع) بوشهر خبر داد :

دومین کنگره سرداران و دو هزار شهید استان در دی ماه برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج سردار علی رزمجو فرمانده سپاه مام صادق(ع) استان بوشهر خبر داد : نخستین کنگره سرداران و دو هزار شهید استان بوشهر چهارده سال پیش برگزار شد که دومین کنگره امسال در دی ماه برگزار می شود. در آستانه برگزاری این کنگره یادواره های شهدا در سراسر استان برگزار خواهد شد .
کد خبر: ۹۱۵۴۹۹۷
|
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

دومین کنگره سرداران و دو هزار شهید استان در دی ماه برگزار می شود

 

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج ازبوشهر ،  سردار «علی رزمجو» فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر  در نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، اقتصادی و صنعتی استان بوشهر با گرامیداشت ایام کرامت، نقشه راه حرکت پرشتاب ملت ایران را در حراست از انقلاب اسلامی مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، حراست از اعتقادات دینی و حفاظت از مکتب اسلام به عنوان نقشه راه حرکت پرشتاب ملت ایران در عزت و اقتدار ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ و تفکر شهید و شهادت در جامعه اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است گفت: این فرهنگ و تفکر بیش از چهل و یک سال است که در جامعه اسلامی ایران متبلور شده که اقتدار و سرافرازی ملت ایران در راستای همین فرهنگ ایثار و شهادت است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر برگزاری مراسم شهدا و تکریم از خانواده معظم شهدا را در راستای مکتب الهی و عدالت اجتماعی دانست و تاکید کرد: دی‌ امسال با همکاری، هماهنگی و مشارکت همگانی کنگره سرداران و دوهزار شهید استان بوشهر  برگزار می‌شود که در این راستا عملکرد ساختاری آن با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار تشکیل شده است.

رزمجو  با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی باید هر ده سال یکبار کنگره شهدا در استان‌ها برگزار شود خاطرنشان کرد: نخستین کنگره سرداران و دو هزار شهید استان بوشهر چهارده  سال پیش برگزار شد که دومین کنگره دی امسال در مرکز استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی از تشکیل کمیته‌های تخصصی بیست گانه کنگره سرداران و دو هزار شهید استان بوشهر خبر داد و عنوان کرد: این کمیته‌ها فعالیت خود را سازماندهی و آغاز کرده‌اند که نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رئیس ستاد شورای سیاست‌گذاری و استاندار رئیس ستاد اجرایی کنگره سرداران و 2 هزار شهید فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر از پیشینه تاریخی حماسی درخشانی برخوردار است تصریح کرد: استان بوشهر دو قرن مبارزه با استعمار و استکبار در کارنامه خود دارد که در این عرصه‌ها هم با آمریکایی‌ها و هم با انگلیسی‌ها در تجاوز به سرزمین ایران و استان بوشهر مبارزه کرده‌اند و شهید داده‌اند.

رزمجو جایگاه مبارزاتی استان بوشهر در هشت سال دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: استان بوشهر در هشت سال دفاع مقدس در زمین، هوا و دریا علیه دشمن متجاوز مبارزه کرد و این در حالی است که توپ‌ها و موشک‌های رژیم بعث عراق مراکز مهم اقتصادی و صنعتی استان بوشهر را مورد هدف قرار می‌داد.

وی با بیان  تعداد شهدای استان بوشهر  تصریح کرد: مردم استان بوشهر در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش مهم و تعیین کننده‌‌ای داشتند به‌گونه‌ای که دو هزار و صد و بیست و یک شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در اقصی نقاط استان خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری کنگره سرداران و دو هزار شهید استان در دی ماه امسال در آستانه برگزاری این کنگره یادواره شهدا در سراسر استان بوشهر برگزار می‌شود.

رزمجو با بیان اینکه در برگزاری کنگره سرداران و دو هزار شهید استان آثارماندگار فرهنگی تولید می‌شود گفت: تولید فیلم سینمایی، تالیف کتاب، ارائه آثار شهدا و  تولید دیگر آثار فاخر در راستای برگزاری کنگره سرداران و 2 هزار شهید استان مورد توجه قرار دارد تا این آثار سال‌ها مورد توجه نسل‌های این مرز و بوم قرار بگیرد.

وی همکاری و هماهنگی همگانی در برگزاری کنگره سرداران و دو هزار شهید استان را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: برای برگزاری باشکوه این کنگره باید از همه ظرفیت‌های استان بوشهر استفاده شود که همکاری و مشارکت همگانی در این عرصه بسیار مهم است.

پایان خبر /

 

ارسال نظرات