خبرهای داغ:

حضور ۲۹ دانشگاه ایران از جمله دانشگاه صنعتی شاهرود در رتبه بندی تایمز

به استناد اداره روابط عمومی و همکاری‌های علمی بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، ۲۹ دانشگاه از جمله دانشگاه صنعتی شاهرود از کشور ایران در رتبه بندی تایمز حضور یافتند.
کد خبر: ۹۱۵۵۰۶۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدجواد دهقانی سرپرست ISC گفت: پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی در سطح بین المللی است که در ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه بندی‌های بین المللی خود انجام داد.
وی افزود: در گزارش اخیر رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی سال ۲۰۱۹ از جمهوری اسلامی ایران تعداد ۲۹ دانشگاه وجود داشته که ۴ دانشگاه کشور در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفته اند.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اظهار کرد: روش شناسی این رتبه بندی همانند روش شناسی رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار آموزش ۲۵، پژوهش ۳۰، استنادات ۳۰، درآمد صنعتی ۷.۵ و وجهه بین المللی ۷.۵ بهره جسته است. با اینحال در رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی پس ازمحاسبه امتیازات بر اساس شاخص‌ها نتایج کسب شده را بر اساس دانشگاه‌های موجود در این رتبه بندی باز تنظیم می‌کند.
دهقانی گفت: رتبه بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۱۹، تعداد ۴۱۷ دانشگاه را از ۲۷ کشور در بردارد.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام درباره رتبه بندی آسیایی ۲۰۱۹ تایمز گفت: ایران نیز در سال ۲۰۱۹ دارای ۲۹ دانشگاه در بین دانشگاه‌های برتر آسیایی بوده است که این تعداد در سال ۲۰۱۸ برابر با ۱۸ دانشگاه و در سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۴ دانشگاه بوده است. ایران نه تنها به لحاظ تعداد دانشگاه، بلکه به لحاظ جایگاه نیز در سال ۲۰۱۸ رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است، بر اساس رتبه بندی تایمز در سال ۲۰۱۹ ایران گوی سبقت را از ترکیه ربود.
وی افزود: در سال ۲۰۱۹ ایران گوی سبقت را از ترکیه ربوده است و با ۲۹ دانشگاه نسبت به ترکیه که ۲۳ دانشگاه در رتبه بندی حاضردارد پیشی گرفته است، این در حالی است که در سال ۲۰۱۸ جایگاه ایران به لحاظ تعداد دانشگاه برتر، بعد از کشور ترکیه در کشور‌های اسلامی در منطقه قرار گرفته بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها