هر اقدامی در حوزه گسترش فرهنگ ملی دارای اثری جاودانه است

استاد ادبیات دانشگاه تهران بابیان اینکه هر اقدامی در حوزه گسترش فرهنگ ملی دارای اثر جاودانه است، گفت: هر اثر ادبی همانند موج اقیانوس تاثیر عمیق در فرهنگ ما خواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۵۵۰۶۷
|
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
هر اقدامی در حوزه گسترش فرهنگ ملی دارای اثری جاودانه استبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمدرضا شفیعی کدکنی در جمع انجمن ادبی شاهرود به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با بیان اینکه اثر هر کاری که در حوزه گسترش فرهنگ ملی انجام شود جاودانه است، ابراز داشت: برگزاری تئاتر نظیر همین گروه توانمندان بچه‌های باران در شاهرود شاید با نگاه خودمان مهم تلقی نشود، اما قطعاً در فرهنگ ملی همانند موج اقیانوس تأثیر عمیق خود را خواهد گذاشت.
وی افزود: لذتی که از عارفان نامی ایران کسب کردم بسیار عمیق بوده است به‌نحوی‌که از مطالعه بایزید بسطامی و شیخ ابوالحسن خرقانی نیروی التزادی از عالم معنوی و سلوک دریافت کردم و چه لذتی بالاتر و چه کشف شهودی از این ارزشمندتر که یک انسان بتواند از عالم، معنویت کسب کند.
استاد ادبیات دانشگاه تهران در پاسخ به پرسشی پیرامون کتاب هوشنگ ابتهاج نیز ابراز داشت: هیچ کلامی از هوشنگ ابتهاج نباید نامکتوب برای نسل امروز و فردا باقی بماند در مورد هوشنگ ابتهاج در کتاب خاطراتشان نیز نقل شد که دو جوان بااستعداد باهوش به منزل ایشان رفتند و وی را به پاسخ واداشتند.
شفیعی کدکنی در ادامه تصریح کرد: اگر ایشان در حق استاد بزرگی کمتر صحبت یا در مورد کسی بیشتر نظر ابراز کردند دلیل خاصی نمی‌تواند داشته باشد، به فضایی که پرسش انجام‌گرفته است بستگی دارد لذا ابتهاج را از جوانی می‌شناسم و خیلی از شعر ایشان لذت می‌برم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار