معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه خبر داد:
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: ۵۰۰ واحد مسکونی در طرح «جهاد همبستگی ملی» در این استان بازسازی و تعمیر می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۵۵۰۹۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات،سرهنگ مجتبی بیاتی  در جلسه طرح «جهاد همبستگی ملی» که به همت معاونت بسیج مساجد و محلات سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه برگزار گردید اظهار داشت: بحث ساخت منازل سیل زدگان یکی از دغدغه‌های مهم بسیج و سپاه است.

وی افزود: کمک به ساخت منازل در درجه اول بر عهده دولت و بنیاد مسکن است ضمن اینکه اطلاع داریم پولی که بنیاد مسکن به این امر اختصاص می‌دهد جوابگو نیست در همین راستا سازمان بسیج طرحی را به نام طرح همبستگی ملی برنامه‌ریزی کرده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه بیان داشت: بر اساس این طرح ۲۰ هزار واحد در تمام کشور قرار است با استفاده از ظرفیت مساجد، پایگاه‌های مقاومت، خیرین و مردم کمک‌های جمع آوری می‌شود و به اعتباری که بنیاد مسکن به این امر اختصاص داده اضافه خواهد شد تا بتواند در ساخت منازل تسریع شود.

وی عنوان کرد: در این راستا برای ساخت واحدهای آسیب دیده ناشی از سیل استان کرمانشاه به ۵۰۰ واحد در کل استان در طرح جهاد همبستگی ملی قرار است کمک شود.

بیاتی تصریح کرد: از این تعداد واحدهای آسیب‌دیده ۳۰۰ واحد تعمیری و ۲۰۰ واحد احداثی هستند و مرجع تشخیص تعمیری یا احداثی بودن آنها بنیاد مسکن است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه اذعان داشت: بر اساس پیش بینی‌های به عمل آمده برای واحدهای تعمیری ۷ میلیون تومان و برای واحدهای احداثی تا ۳۰ میلیون تومان کمک می‌شود.

وی گفت: در این راستا سپاه یک تسهیلگر است و پیمانکار نیست بلکه حمایت می‌کنیم که افراد با مشقت کمتر خانه‌های خود را بازسازی کنند.

بیاتی بیان داشت: در این طرح برای هر مسجد یک خانه تعریف شده که مشخصات این واحدها نیز در سایت کاملاً مشخص هستند و اهالی مسجد که کمک‌ها را جمع‌آوری می‌کنند می‌توانند مراحل ساخت و تعمیر منازل را از نزدیک مشاهده کنند و اثر کمک‌های خود را ببینند.

وی در پایان به تفاهمنامه سال گذشته سپاه استان کرمانشاه با کمیته امداد جهت ساخت ۲۸۰ واحد در مناطق غیر زلزله زده اشاره کرد و گفت: هفته آینده ۷۰ واحد از این تعداد را افتتاح خواهیم کرد.

ارسال نظرات