خانم دکتر عبدالباقی کارشناس معارف قرآنی در همایش عفاف و حجاب، به راه‌کارهای تقویت عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر شیوه های ناب قرآنی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه واقع شود، نتیجه امر به معروف مثبت خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۵۵۱۲۹
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، همزمان با گرامی داشت دهه کرامت و تکریم شخصیت والای حضرت فاطمه معصومه (س)، در راستای معرفی الگوی مناسب به دختران مسلمان و همچنین ترویج سبک زندگی عفیفانه در سطح جامعه و فرهنگ سازی گفتمان سبک زندگی بانوی محجبه، «همایش باشکوه عفاف و حجاب» با حضور بانوان شاغل در سپاه های مستقر در استان تهران و سخنرانی خانم دکتر عبدالباقی کارشناس معارف قرآنی و خانم معصومه آباد نویسنده کتاب «من زنده ام» در سالن شهید رشادی سپاه تهران بزرگ برگزار شد. 

لزوم توجه به آموزه های قرانی امربه معروف و نهی از منکر

در این همایش خانم دکتر عبدالباقی کارشناس معارف قرآنی به راه‌کارهای تقویت عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و در این باره بیان کرد: بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید جدی گرفته شود.

این کارشناس قرآنی آشنایی با نحوه امربه معروف و نهی از منکر را لازم دانست و گفت: زمینه های روانی بحث امر به معروف و نهی از منکر مورد تغافل واقع شده است، حتی در دوره هایی که در مکان های مختلف در زمینه امر به معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود نیز به این زمینه ها اشاره نمی‌شود.

عبدالباقی در ادامه بیان کرد: قرآن کریم در موارد متعددی شیوه های امر به معروف و نهی از منکر را به ما آموزش می‌دهد، حتی نحوه بیان شخص امر به معروف را نیز به زیبایی بیان می‌کند. قطعا اگر این شیوه های ناب قرآنی مورد توجه واقع شود نتیجه امر به معروف مثبت خواهد شد زیرا زبان قران کریم کامل ترین و زیباترین زبان است.

وی تاکید کرد: در کنار مسائل مطرح شده عمل بسیار مهم دیگری که مورد غفلت واقع شده مسئله غیرت است. غیرت در کنار حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر از اهمیت بالایی برخوردار است و باید تلاش کرد تا غیرت جوانان و آحاد جامعه افزایش پیدا کند.

اگر شیوه های ناب قرآنی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه واقع شود، نتیجه امر به معروف مثبت خواهد شد

باید از ایجاد دوگانگی در حوزه حجاب پرهیز کرد

در بخش دوم برنامه آقای امین زاده کارشناس رسانه مقوله عفاف و حجاب را از منظر سبک زندگی مورد بررسی قرار داد.

این کارشناس رسانه ابتذال در حوزه مد و لباس را برنامه ریزی دشمن برای تغییر سبک پوشش جامعه ایرانی دانست و گفت: جریانات غالب کشور در حوزه مد و لباس  به دو حوزه کفر آمریکایی و نفاق اسلام آمریکایی تقسیم می‌شود، البته باید در حوزه اقدام از ایجادهرگونه دوگانگی در جامعه پرهیز کنیم زیرا به وجود آمدن دوگانگی خواست دشمن است.

وی با توضیح تیپ شناسی حوزه مد و لباس به پیشینه مد و فشن در ایران اشاره کرد و ضمن نقد رسمیت یافتن مدلینگ در داخل کشور بیان کرد: در مقطعی شرکت های مدلینگ در داخل کشور مجوز دریافت کردند و فعالیت هایی را در این عرصه انجام دادند که خوشبختانه با ورود نهادهای امنیتی از سال 94 این شرکت‌ها جمع‌ اوری شد.

اگر شیوه های ناب قرآنی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه واقع شود، نتیجه امر به معروف مثبت خواهد شد

در حوزه طراحی لباس کمبود طراح  داریم

امین زاده تاکیدکرد: در نظام توزیع و عرضه لباس ضعف جدی وجود دارد همچنین در حوزه طراحی ضعف گسترده ای داریم و تعداد طراحان ما بسیار کم است، خوهرانی که علاقه و دغدغه این کار را دارند باید وارد عرصه طراحی شوند تا ضعف های این حوزه جبران شود.

در قسمت دیگر این برنامه خانم معصومه آباد نویسنده کتاب «من زنده ام» کتابی که با تقریظ مقام معظم رهبری «مدظله العالی» مزین شده است ضمن گرامی داشت هفته عفاف و حجاب به خاطره گویی پرداخت.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور سردار محبی مسؤول فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران از چهره های برتر در حوزه عفاف و حجاب تقدیر به عمل آمد.

اگر شیوه های ناب قرآنی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه واقع شود، نتیجه امر به معروف مثبت خواهد شد

 

 

 

ارسال نظرات