خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شاهرود با بیان اینکه حجاب میوه عفاف است گفت: در طول هفته حجاب و عفاف ۳۰ عنوان برنامه در شهرستان شاهرود در حال اجراست.
کد خبر: ۹۱۵۵۱۸۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
حجاب میوه عفاف/اجرای ۳۰ عنوان برنامه در هفته عفاف شاهرودمعصومه صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود به مناسبت هفته حجاب و عفاف در سخنانی با بیان اینکه حجاب ثمره عفاف درونی است که تظاهر و نمود بیرونی یافته است اظهار کرد: خداوند حجاب را برای زنان واجب نمود تا از چشم بیمار دلان در امان بمانند.
وی افزود: اگر چه حجاب شرط لازم برای رسیدن به عفاف است اما کافی نیست، حفظ چشم و گوش و قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه عفاف است که حاصل این عفت و حجاب درونی پوشش ظاهری است و به تعبیری لطیف تر حجاب میوه عفاف است.
مسئول امور بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود با اشاره به هفته حجاب و عفاف گفت: این هفته به دلیل کشتار نمازگزاران مسجد گوهرشاد در تیرماه ۱۳۱۴ هجری شمسی توسط حکومت رضاخان در تقویم ما به روز حجاب و عفاف تبدیل شد و هفته ای با همین نام از ۱۵ تا ۲۱ تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی نام گرفته است.
وی با اشاره به برنامه های اجرا شده در این ایام افزود: علاوه بر اینکه ادارات و سازمان های دولتی و خصوصی برنامه های خاصی را در ایام اجرا کرده و می کنند حوزه های بسیج خواهران هم با برگزاری حلقه های صالحین در اماکن تفریحی و فضاهای باز شهرستان موضوعات حجاب و عفاف و خانواده و ... را خصوصا برای حلقه های نوجوان و جوان برای خود و رهگذران مطرح که بازخوردهای مثبتی هم به جای گذاشته است.
صفری ادامه داد: تجلیل از دختران محجبه، اهدا گل به همراه تراکت به عموم بانوان، دیدار با خواهران و مادران و همسران شهدا و ایثارگران، اردوهای تفریحی و تربیتی، نشست های بصیرتی و اخلاقی، بیان زندگی نامه شهید گل بانو از شهدای مسجد گوهرشاد و ختم صلوات برای وی، کارگاه های تخصصی با اساتید مجرب و ... در بزرگداشت این هفته برای بسیجیان و عموم مردم برگزار شده‌است.
وی با اشاره به راهپیمایی بزرگ روز حجاب و عفاف اظهار کرد: این راهپیمایی ۲۰ تیرماه از ساعت ۱۸:۳۰ بصورت خانوادگی و با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان در راستای صیانت از خانواده و تحکیم فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه و تلنگری برای قشر بدحجاب و یا آنان که از بی حجابی به مسائلی امنیتی نزدیک می شوند گوش زد کنند و اعتراض مردمی به بدحجابی در جامعه است.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه شاهرود با اشاره به حضور حلقه های صالحین پایگاه های بسیج در نمازجمعه شاهرود به مناسبت هفته حجاب و عفاف اضافه کرد: انعکاس این فعالیتها در فضای مجازی تقابل با بداندیشانی است که سعی می کنند فضای مجازی را به هم ریخته و از مقوله حجاب، استفاده ابزاری در جهت مقابله با نظام استفاده نمایند.
وی تاکید کرد: امیدوارم فعالیت های مربوط به این هفته و تعاملات اقشار و فعالان فرهنگی شهرستان در جهت سالم سازی فضای بیرونی و مجازی شهرستان در کنار یکدیگر از این هفته شروع و تا پایان سال و سال های بعد مداومت داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها