حفظ حجاب، سبب سلامت خانواده و‌ جامعه

مشاور و مسئول امور بانوان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود گفت: اگر زنان جامعه با حجاب باشند، هم مردان از نظر طهارت روح و جسم سالم می مانند و هم در جامعه، سلامت خانوادگی حفظ خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۵۵۳۴۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
حفظ حجاب، سبب سلامت خانواده و‌ جامعهبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، روز ۲۱ تیر ۱۳۱۴ مردم در مخالفت با قانون غیرانسانی و غیرالهی حکومت سفاک پهلوی بر کشف حجاب در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی به اعتراض پرداختند که تجمع آنان توسط حکومت به خاک و خون کشیده شد، پس از آن به مردم حتی اجازه تشیع جنازه شهدا داده نشد و آن‌ها را در گور‌های دسته جمعی به خاک سپردند و به پاس این حرکت بزرگ روز ملی عفاف و حجاب سال‌ها است که در کشور به تصویب رسیده و در سال ۱۳۹۸ از شنبه ۱۵ تیر تا جمعه ۲۱ تیر هفته حجاب و عفاف نامگذاری و برنامه‌های متنوعی در سراسر کشور اجرا می‌شود و به همین مناسبت گفتگویی با عصمت السادات سیف مشاور و مسئول امور بانوان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود، عضو ستاد نمازجمعه و شورای فرهنگ عمومی شهرستان و فرمانده نمونه کشوری پایگاه بسیج مبارکه شاهرود انجام دادیم که در ذیل می‌آوریم:
شما به عنوان یکی از فرماندهان پایگاه موفق شهرستان علت موفقیت خود را در چه می‌دانید؟ علت موفقیت این پایگاه را در گرایش نوجوانان و جوانان به حیا و‌حجاب و عفاف، هویت بخشی، اعطای شخصیت و مسئولیت به ایشان و به کارگیری ابعاد مختلف روان شناسی، در این دوره سنی است.
فعالیت شما در باب حجاب و عفاف چیست؟ حجاب و عفاف یکی از دل مشغولی‌های فرهنگی کشور است و در این راستا سعی کرده ایم با فراخوان‌های متعدد مقاله نویسی و برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی به منظور ترویج و گسترش فرهنگ فاطمی و تبیین نقش و عظمت زن در اجتماع با محوریت زن و هویت فرهنگی و قدرت انتقال ارزش‌ها و زن و قناعت سرافرازانه در اقتدار و توسعه ایران اسلامی گام‌های برداریم.
نظر شما در مورد تأثیرگذاری حجاب و عفاف در خانواده و اجتماع چیست؟ اگر زنان جامعه با حجاب باشند، هم مردان از نظر طهارت روح و جسم سالم می‌مانند و هم در جامعه، سلامت خانوادگی حفظ خواهد شد و‌محیط خانواده تحت تاثیر خودنمایی‌های عده‌ای از زنان بدحجاب قرار نمی‌گیرند و بزهکاری‌های اجتماعی نیز به حداقل خواهد رسید.
علت موفقیت‌های پایگاه مبارکه چیست؟ دلایل موفقیت‌های پایگاه مبارکه در عرصه‌های مختلف بویژه حجاب و عفاف و ارتقا شایستگی‌های اخلاقی و منش بسیجیان، برگزاری جلسات تخصصی مشاوره‌ای اعم از مذهبی، خانوادگی، بالینژ و همچنین معرفی کتب و سایت‌های موثر در این موضوع است.
نظر شما طریقه دعوت و تشویق نوجوانان و جوانان به حجاب چگونه است؟ در این مقوله اقدامات شایسته‌ای توسط بسیج جامعه زنان در شهرستان صورت پذیرفته و همچنین با بسترسازی و هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی ستاد در نمازجمعه نیز به دختران نوجوان محجبه جوایزی اهدا می‌گردد که این موضوع نه‌تنها باعث افزایش انگیزه و استمرار حضور ایشان می‌گردد بلکه این اقدام موجب خرسندی والدین و دیگر شرکت کنندگان نیز می‌گردد و در جلسات فرهنگ عمومی شهرستان نیز به مقوله مهم فرهنگ سازی حجاب و عفاف در جامعه پرداخته و نتایج خوبی در آینده خواهد داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار