امام جمعه اراک گفت: عفاف و حجاب در انقلاب اسلامی یکی از سرمایه های عظیم کشور و نشان از استقلال و آزادگی ملت ایران است.
کد خبر: ۹۱۵۵۴۰۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵

به گزارشخبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ضمن گرامیداشت ایام ولادت حضرت علی بن موسی الرضا و دهه کرامت گفت: حرکت در مسیر لا اله الا الله را باید مورد توجه قرار دهیم چراکه این مسیر ائمه معصومین(ع) است و غیر از این مسیر ابتر و باطلی است.

امام جمعه اراک حفظ حجاب در جامعه اسلامی را جزء ضروریات خواند و افزود: زنان و مردان غیرتمند ایران اسلامی و به خصوص مادران گرامی شهدا سند عزت،افتخار و اقتدار نظام اسلامی هستند و امروز حفظ حجاب در جامعه به خصوص در دانشگاه ها،ادارات،آموزش و پرورش و حوزه ها واجب ترین کار است و باید ارزش های انقلاب اسلامی حفظ شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی عفاف و حجاب در انقلاب اسلامی را یکی از سرمایه های عظیم کشور دانست و گفت: عفاف اجتماعی و حفظ حجاب در جامعه اسلامی نشان حیا،شرف و آزادگی ملت ایران است و همه باید از آن حمایت کنیم و در جهت تقویت آن بکوشیم.

وی با بیان اینکه حفظ حجاب علاوه بر زنان بر مردان جامعه نیز لازم است افزود: آحاد مردم موظف به حفظ حجاب هستند و لذا درود می فرستیم بر پدران و مادران شهدا و بانوان ایران اسلامی که پوشش فاطمی را رعایت می کنند و در جهت تقویت آن می کوشند و قطعا خداوند توفیقات بزرگی به آنها خواهد داد.

آیت الله دری نجف آبادی تقویت بنیان خانواده را از مهمترین اهداف امام برای تشکیل انقلاب اسلامی دانست و گفت: ما برای هرزگی، بی بند و باری انقلاب نکردیم، انقلاب نکردیم که دغل‌های خودباخته، خودفروخته و مزدور آمریکا، صهیونیسم و انگلیس برای ما نقشه بکشند ملت ایران برای حفظ غزت و شرافت خود انقلاب کردند و این راه را ادامه خواهند داد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شیخ زکزاکی و مقاومت ایشان بر روی آرمان ها و اعتقادات خود تصریح کرد: این شیخ بزرگ که فرزندان خود را تقدیم اسلام کرده همچنان در زندان های نیجریه به سر می برد و با غیرت و مردانگی راه خود را ادامه می دهد.

امام جمعه اراک ضمن اعلام اعتراض خود نسبت به جنایت هایی که علیه شیخ زکزاکی گفت: انتظار داریم تا مجامع بین المللی و حقوقی، جهان اسلام و علما اجازه ندهند که چنین بزرگانی به جرم عدالت خواهی زیر دست جلادان خون آشام بیفتند.

وی با تأکید بر اینکه شورای نگهبان حافظ سلامت و صیانت آرای مردم است افزود: به حمدالله در این ۴۰ سال نیز این شورا وظیفه خود را به خوبی انجام داده است. امسال نیز انتخابات را در پیش داریم که امیدواریم مانند همیشه مر قانون و سلامت انتخابات رعایت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ضمن انتقاد از روند اجرای تعهدات اروپایی ها بیان داشت: اروپایی ها بازی در نیاورند چرا که این بار جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت از حقوق خود دفاع می کند. اگر اروپایی ها به ۱۱ تعهد خود در برجام به صورت کامل و ۱۰۰درصدی پایبند بودند که بسیار خوب، ولی اگر پایبند نباشند جمهوری اسلامی ایران پای آرمان های خود با تمام توان می ایستد.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران همواره در طول این چهل سال انقلاب اسلامی بر روی آرمان ها و ارزش های امام ایستادگی کرده عنوان کرد: ملت ایران با قدرت در دهان آمریکا و اسرائیل می زند.

آیت الله دری نجف آبادی در خصوص سالروز تأسیس شورای نگهبان تصریح کرد: سلامت انتخابات، سلامت آرای مردم، صیانت از آرای مردم و شایستگی برای مجلس شورای اسلامی که خیلی مهم است باید مورد توجه باشد و شورای نگهبان در طول این چهل سال نشان داده حافظ سلامت قوانین و انتخابات این کشور است.

وی با اشاره به سفر رئیس قوه قضائیه به استان مرکزی عنوان کرد: در این سفر نکات مهمی را مطرح کردیم که امیدواریم سفری پر برکت و دستاوردهای فراوان برای استان مرکزی باشد.

وی با بیان اینکه هفته آینده چهلمین سالگرد تاسیس نماز جمعه را در پیش داریم که باید برای آن برنامه های قابل توجهی تدارک دیده شود خاطر نشان کرد: همچنین سالروز ارتحال مرحوم آیت الله العظمی سید محمد حسینی شاهرودی در پیش است که جا دارد یاد و خاطر همه علمای اسلام را گرامی بداریم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات