خبرهای داغ:

حجاب مسئله ای فراجنسیتی است

بسیج جامعه زنان استان سمنان در بیانیه ای حجاب را مسئله ای فراجنسیتی دانست
کد خبر: ۹۱۵۵۴۵۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، بسیج جامعه زنان استان سمنان به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در بیانیه‌ای عفاف و حجاب را یک مسئله صد درصد اجتماعی و فرا جنسیتی و فراتر از یک رفتار دینی دانسته و افزوده است: ترویج عفاف و حجاب نیاز به عزم دوطرفه از سوی مسئولان و از سوی مردم دارد. دفاع از فرهنگ عفاف و حجاب نیاز به ساختارهایی برآمده از بطن مردم انقلابی، معتقد و دغدغه‌مند دارد و در این میان مهم‌ترین وظیفه نظام اسلامی حمایت از همین ساختارهای غیررسمی است؛ پرداختن به مسئله‌ حجاب و ضرورت الگو گیری از فرهنگ ناب فاطمى، از عمده‌ترین ضرورت‌هاى فکرى و فرهنگى در حال حاضر است.
در این بیانیه تأکید شده است که الگوپذیری از این فرهنگ ناب که به فرموده مقام عظمای ولایت الگوی سوم زن مسلمان، زن نه شرقی نه غربی تعریف‌شده است مترقى‌ترین و متعالى‌ترین طرح براى حضور اجتماعى زنان و به‌عنوان تنها نسخه شفابخش براى زن امروز از رسالت‌هاى مهم فرهنگ فاطمى است.
بسیج جامعه زنان استان سمنان در این بیانیه از مسئولان مرتبط با موضوع عفاف و حجاب در این استان خواسته است که مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی را محور کار دستگاه‌های فرهنگی به‌صورت پیگیر و اثربخش قرار دهند و نقش نظارتی خود را بر دستگاه‌های اجرایی استان محکم‌تر نمایند، خصوصاً در حوزه عفاف و حجاب تا شاهد مانور هنجارشکنان نباشیم.
در این بیانیه از نمایندگان مردم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی نیز خواسته‌شده است که به دنبال اصلاح، رفع ابهام، ایجاد ضمانت اجرایی و وضع قوانین مکمل در حوزه حفظ و صیانت از فرهنگ غنی عفاف و حجاب در جامعه اسلامی باشند.
بخش‌های دیگری از این بیانیه دستگاه قضا و صداوسیمای استان سمنان را مورد خطاب قرار داده و اجرای کامل رسالت‌ها و وظایف این نهادها در قبال حجاب و عفاف را خواستار شده است.
به‌هرروی، حجاب و عفاف گوهری ارزشمند برای تک‌تک افراد جامعه محسوب می‌شود که باید همه ما به سهم خود کمک کنیم تا به این گوهر گران‌بها جلا بخشیده و نگذاریم رنگ فراموشی آن را تیره‌وتار کند
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار