خبرهای داغ:
در پنجمین انتخابات هیات مدیره نظام پرستاری شهرستان شاهرود مطرح شد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در پنجمین انتخابات هیات مدیره نظام پرستاری شهرستان شاهرود گفت: برگزاری انتخابات نظام پرستاری، یکی از انجمن‌های صنفی تأثیرگذار در نظام سلامت و واسطه بین بخش‌های دولتی و جامعه هدف خود است.
کد خبر: ۹۱۵۵۵۸۱
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
نظام پرستاری یکی از انجمن‌های صنفی تأثیرگذار در نظام سلامت استبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر رضا چمن در بازدید از صندوق ثابت رای گیری پنجمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام پرستاری شهرستان شاهرود در محل معاونت بهداشت دانشگاه، در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری انتخابات نظام پرستاری به عنوان یک نهاد مستقل و واسطه میان دانشگاه‌های علوم پزشکی و جامعه پرستاری، می‌تواند در ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری و برآورده کردن مطالبات این گروه تأثیرگذار باشد.
وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات در شهرستان شاهرود ۳۳ نامزد به رقابت می‌پردازند، تصریح کرد: هیات‌های اجرایی و نظارت برای برگزاری صحیح انتخابات تلاش می‌کنند تا هم مشارکت افزایش یافته و هم حقی از کسی ضایع نشود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تعداد واجدان شریط شرکت در انتخابات در شهرستان شاهرود را یکهزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: پس از انجام فرایند رأی گیری، نتیجه شمارش آراء باید ابتدا در سطح دانشگاهی و پس از آن در سطح کشوری به تأیید برسد.
دکترچمن همچنین تشکیل انجمن‌های صنفی را بهترین راهکار برای پیگیری مطالبات هر گروهی دانست و یادآور شد:پیگیری برای برآورده کردن انتظارات جامعه پرستاری در موضوعاتی همچون حقوق و مزایا، ساعت کار، تعرفه گذاری خدمات پرستاری، اشتغال، بازنشستگی و کمبود پرستار در برخی بیمارستان‌ها از جمله مواردی است که می‌تواند در دستور کار نظام پرستاری قرارگیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در بخش دیگر صحبت‌های خود به دریافت یک سوم مطالبات دانشگاه تا پایان سال ۹۷ از سازمان بیمه تأمین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع ۶۵۰ میلیارد ریال مطالبات دانشگاه، ۲۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی درخصوص اجرای طرح ملی کنترل فشار خون هم یادآور شد: بر اساس این طرح غربالگری ۶۷ هزار نفر از افراد بالای ۳۰ سال برای این دانشگاه هدف گذاری شده بود که خوشبختانه غربالگری تعداد بسیار بیشتر از هدف کشوری یعنی حدود ۱۰۵ هزارنفر از شهروندان انجام شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اضافه کرد: در این طرح مشخص شد همانند پیش بینی‌های کشوری، حدود ۲۲ درصد افراد بالای ۳۰ سال فشار خون داشتند علاوه بر اینکه باید به طور آگاهانه از خود مراقبت کنند، نظام سلامت نیز از طریق رابطان پیگیر سلامتی آنان است.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص افتتاح اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) نیز گفت: تجهیز این مرکز به ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با تأمین نیمی از این میزان، بیش از ۵۰ درصد تجهیزات مورد انتظار تهیه شده و درصورت تأمین نیم دیگر می‌توان اورژانس این بیمارستان را تا پایان شهریور عملیاتی کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تأکید بر اینکه نباید از نقش و اهمیت دیگر دستگاه‌ها و مطالبه گری از آن‌ها در کنار دانشگاه علوم پزشکی غافل شد، افزود: یکی از این سازمان ها، جمعیت هلال احمر است و نیاز است با توجه به حجم زیاد تردد و سوانح در جاده‌های شرق استان سمنان و میزان خدماتی که به مردم ارائه می‌شود، این سازمان نیز همانند وزارت بهداشت نگاهی ویژه به شاهرود داشته و برای امدادرسانی هوایی بالگرد استانداردی را به این شهرستان اختصاص دهد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها