به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف ورکشاپ نقاشی با موضوع آسیب‌های اجتماعی شامل خشونت علیه زنان وکودکان، کودک آزاری، فضای مجازی و پیشگیری از سیگار و اعتیاد با همکاری اداره فرهنگ ارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان در مدرسه غیر انتفاعی یکتا محله شهرک فجرشهرستان پارس آباد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۵۶۸۰
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
برگزاری ورکشاپ نقاشی آسیب‌های اجتماعی در پارس آباد
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجتبی هاتف  در این مراسم اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای وظایف فرهنگی خود در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و با استفاده از زبان تاثیرگذار هنر، ورکشاپ نقاشی، با موضوع آسیب‌های اجتماعی را با محوریت نقش فرهنگ و هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی با هدف دستیابی به روش‌های خلاقانه و نوین در پیشگیری، کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی برگزار کرده است.

وی افزود:گسترش روز افزون آسیب‌های اجتماعی از جمله ترک تحصیل، فرار از مدرسه، اعتیاد، سرقت، تشکیل گروه‌های معارض به وی‍‍‍‍‍‍‍‍ژه در سال‌های اخیر در بین دانش آموزان، افزایش قابل توجه بزهکاری‌ها و کج روی‌های اجتماعی و آلودگی به مواد مخدر، به ویزه در میان جوانان و نوجوانان جامعه مستلزم تعمق و چاره اندیشی اساسی است که خانواده‌ها درگیر آن هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد افزود: هنرمندان با حضوردر مدرسه غیرانتفاعی یکتا، ورکشاپ نقاشی را به صورت زنده متناسب با موضوع جلوگیری ازآسیب‌های اجتماعی و دهه کرامت برگزار و آثار جدیدی را خلق کنند.

هاتف همچنین تصریح کرد: کارگاه آموزشی با عنوان پیشگیری اولیه از اعتیاد و فرزند پروری برگزار شد. مربیان وکارشناسان روانشناسی با ارائه توضیحاتی در خصوص آسیب‌های اجتماعی و راهکار‌های جلوگیری از آن برای خانواده سخنرانی کردند.
در پایان از چند نقاش وکودکان شرکت کننده در این مراسم از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان تجلیل شد.
 
توجه به مها رت‌های اجتماعی در برنا مه ریزی درسی، نشان دادن تاثیرات مخرب دوستان نالایق و ناشایست و چگونگی قطع ارتباط با آنان، آموزش مها رت‌های زندگی نظیر دوست یابی و خود شناسی و کشف خود در محتوای آموزشی، ابراز وجود به دانش آموزان از طریق دادن مسئولیت و استفاده از دیدگاه‌های آنان در مدرسه، تقویت عزت نفس و احترام دانش آموزان توسط معلم، تقویت ارزش‌های دینی دانش آموزان توسط معلمان، تقویت ارزش‌های دینی در خانواده از اهداف این مراسم بود.
ارسال نظرات