خبرهای داغ:
در راستای کنگره ده هزار شهید جامعه عشایر کشور برگزار شد:

اختتامیه دوره آموزشی گلیم بافی بانوان عشایر استان تهران

در راستای کنگره ده هزار شهید جامعه عشایر کشور و با رویکرد محرومیت زدایی، خدمات رسانی و اشتغال زایی در جامعه عشایر، مراسم اختتامیه دوره آموزشی گلیم بافی بانوان عشایر استان تهران برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۵۶۹۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

 

 

به گزارش خبرنگار بسیج عشایری ، مراسم افتتاحیه دوره آموزشی گلیم بافی ویژه بانوان عشایری استان تهران در شهر ورامین برگزار شد. این مراسم  با حضور مسئول بسیج عشایری کشور، جانشین سپاه حضرت سیدالشهداء استان تهران، مسئول بسیج سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، معاون صنایع دستی استان تهران و مدیران بسیج جامعه زنان و بسیج عشایری و بسیج سازندگی کشور برگزار شد.

مسئول بسیج عشایری کشور، ضمن اشاره به فشارهای اقتصادی دشمنان جهت تسلیم جمهوری اسلامی به تبیین نقش عشایر در اقتصاد پرداخت و از تولیدات و صنایع دستی جامعه عشایر به عنوان یکی از راهکارهای مفید و قابل اجرا، جهت رونق اقتصاد کشور نام برد.

وی افزود:  عشایر خود الگوی شاخصی از اقتصاد مقاومتی هستند و در حال حاضر 35 درصد صنایع دستی کشور را تولید می کنند، که اگر از صنایع دستی عشایر حمایت شود، می تواند چهار برابر وضعیت فعلی برای کشور ارزآوری داشته باشد.

سیف با اشاره به برگزاری کنگره ده هزار شهید جامعه عشایر گفت: رویکرد کنگره شهدای عشایری محرومیت زدایی و خدمات رسانی و توسعه اقتصاد مقاومتی در جامعه عشایر و مناطق عشایر نشین می باشد و برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نیز بخشی از برنامه های ویژه این سازمان در راستای کنگره می باشد.

خانم حسینی مدیر خواهران سازمان بسیج عشایری کشور نیز در حاشیه این مراسم گفت: ظرفیت ها و استعداد های فراوانی در بخش صنایع دستی عشایر وجود دارد که با توجه و برنامه ریزی مسئولین می توان بخشی از این ظرفیت ها را شکوفا کرد.

حسینی افزود: در کارگاه فعلی هفده نفر از بانوان عشایر دوره های مربی گری و آموزش گلیم بافی را طی نموده اند که هر کدام با برگزاری کارگاههای آموزشی در مناطق عشایری مختلف، به آموزش بانوان هنرمند عشایر خواهند پرداخت که هفت کارگاه آموزشی امروز افتتاح خواهد شد.

 

ارسال نظرات