نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان بهشهر گفت:باید برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه جهادی عمل کنیم.
کد خبر: ۹۱۵۵۷۱۲
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران به نقل از روابط عمومی سپاه شهرستان بهشهر، حجت الاسلام و المسلمین سید خلیل یوسف نژاد ضمن تبریک دهه کرامت و با اشاره به هفته عفاف و حجاب در گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: حجاب نشان دهنده حضور بانوان مسلمان در اجتماع با حفظ حریم و جایگاه شان می باشد چرا که زن یک موجود لطیف که مظهر جمال خلقت الهی است.

وی با اشاره به اینکه در روایات نقل شده  زن ریحانه است ، افزود: اسلام می خواهد این گوهر گرانبها در گنجینه حجاب مستور باشد تا از آفات و از دسترسی گوهر دزدان و گوهر شکنان نااهل مصون باشد. 

حجت الاسلام یوسف نژاد اضافه کرد:حجاب تنها حق زن نیست بلکه حجاب حق الله است و همه موظف هستیم برای تحقق آن در اجتماع مجاهدت کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان بهشهر به سیره حضرت فاطمه زهرا (س)اشاره و با بیان اینکه حضرت زهرا(س)  الگوی عملی زن مسلمان در عفاف و حجاب می باشد اذعان کرد: بانوی بزرگ اسلام نمونه کامل یک زن در عفاف گفتار، عفاف نگاه، عفاف پوشش و عفاف کردار بوده و سیره زندگی ایشان در همه ابعاد برای جامعه الگو است.

حجت الاسلام یوسف نژاد عفاف و حجاب را عامل حفظ شرافت و گوهر گران بهای شخصیت بانوان دانست و اظهار کرد: واژه "مادر" نقش مهم و تاثیرگذاری در خانواده های ایرانی دارد لذا مادران مومن مهد تربیت فرزندان صالح می باشند و نهاد خانواده سکاندار ترویج فرهنگ عفاف و حجاب جوانان در جامعه محسوب می شود و نخستین محیط آموزشی و تربیتی انسان همین محیط خانوادگی می باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه شهرستان بهشهر با بیان این مطلب که انسان عفیف آنچنان قدرت بر نفس پیدا می کند که صفات عالی الهی از درونش جوشش پیدا می کند و در بیرون ظاهر می شود، خاطرنشان کرد: بی حجابی ثمره و میوه بی عفتی و بی بند و باری  است که رذایل و پستی آن در ظاهر به صورت ناهنجاری ظاهر می شود.

وی  در ادامه با تصریح بر اینکه حجاب سدی در برابر نفوذ دشمنان است بیان کرد: مردم جهان ملت ما را بعنوان ملتی عفیف، نجیب و خانواده دوست می شناسند و دشمن می داند که اگر حیای ایرانی را هدف قرار دهد؛ خانواده را هدف قرار داده و این مسئله را بعنوان یکی از راهبردهای اصلی خود قرار داده اند اما بدانند راه به جایی نخواهند برد.

حجت الاسلام یوسف نژاد در پایان سخنان خود  اصحاب رسانه را  یکی از تاثیر گذار ترین اقشار بر افکار و رفتار یک جامعه دانست و خاطر نشان کرد:حضور بانوان محجبه در عرصه فعالیت های رسانه ای، اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی نه تنها سایر بانوان را به رعایت حجاب برتر تشویق می کند بلکه اعتماد به نفس بانوان مومن محجبه در جامعه را نیز به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها