امام ‌جمعه مهریز در جمع نمازگزاران گفت: مسئله ترویج بی‌عفتی و بدحجابی در جامعه را جدی بگیریم. این حرکت ضد فرهنگی به گسترش آسیب‌های اجتماعی می‌انجامد.
کد خبر: ۹۱۵۵۷۳۲
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از مهریز به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نماز جمعه مهریز ضمن گرامیداشت قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد علیه کشف حجاب و روز عفاف و حجاب در روز 21 تیرماه گفت: وقتی رضاخان به قدرت رسید، با ایجاد اختناق شدید به مقابله باارزش‌های اسلامی پرداخت و به بهانه ترقی و تمدن، آداب مذهبی را خلاف تجدد دانست و به کشف حجاب زنان و دختران این سرزمین مقدس مشغول شد و جمعیت زیادی را که در اعتراض به این حرکت شوم در مسجد گوهرشاد قیام کرده بودند به خاک و خون کشید.
امام‌جمعه مهریز ادامه داد: قیام خونین گوهرشاد عظیم‌ترین و مظلومانه‌ترین نهضت تاریخ جهان در دفاع از حجاب است؛ اما این روزها شاهد رفتارهای خلاف عفت و پوشش‌های نامناسب برخی از افراد در سطح بعضی از شهرها هستیم که باید این مسئله را جدی بگیریم. مقام معظم رهبری مهم‌ترین عنصر شخصیت زن را عفت او دانستند که در قالب حجاب محفوظ می‌ماند. حجاب یک وظیفه اسلامی و جزء ضروریات دین است که در قرآن و روایات آمده است.
وی تأکید کرد: بدحجابی دامنه فساد اخلاقی در جامعه را گسترش می‌دهد و منجر به طلاق و خیانت‌های ناموسی و بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود. همگان برای ترویج حجاب وظیفه‌دارند امربه‌معروف و نهی از منکر کنند. ۲۱ دستگاه متولی امر حجاب هستند که نباید دستگاه‌های مسئول نسبت به این امر بی‌وفایی و بی‌اعتنایی کنند ازجمله‌ی این دستگاه‌ها نیروی انتظامی و صداوسیما است که مخصوصاً صداوسیما بسیار حساس است و باید نسبت به فرهنگ‌سازی در این مورد دقت کند.
محی‌الدینی با تبریک ولادت باسعادت حضرت امام رضا(ع) در یک‌شنبه 23 تیرماه گفت: این امام بزرگوار برکت و افتخار اسلام، تشیع و ایران اسلامی است. سراسر زندگی حضرت رضا(ع) از نکات اخلاقی و تربیتی مملو است و دارای معجزات و کرامات،علوم و فضائل بسیار و دارای اخلاق عالی و ممتاز بودند. آن حضرت در طول امامت خود شیوه خاص مبارزاتی که مبتنی بر آموزش و تعلیم مبانی اسلامی ،با حسن رفتار اخلاقی بیان و گفتار علمی و معنوی را در دستور کار خود قراردادند تا از این طریق بتوانند اسلام راستین و آموزه‌های آن را ترویج دهند.
وی اذعان کرد: یکی از طرح‌هایی که توسط تولیت آستان قدس رضوی در کشور و در برخی نقاط جهان اجرا شد، طرح پربرکت خادم یاری امام رضا (ع) بود و در شهرستان مهریز نیز این طرح مورد استقبال بالایی قرارگرفته است و حدود ۶۵۰ نفر از مردم مهریز در طرح خادم یاری باهدف محرومیت‌زدایی و ترویج فرهنگ رضوی خادم یار شده‌اند.
امام‌جمعه مهریز همچنین با گرامیداشت سه‌شنبه 25 تیرماه و روز بهزیستی و تأمین اجتماعی اظهار داشت: بهزیستی سازمانی فرهنگی، اجتماعی وامدادی است که به‌منظور گسترش رحمت الهی در جامعه و حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی مجموعه خدماتی را ارائه می‌دهد. این سازمان به محروم‌ترین و ضعیف‌ترین قشر جامعه، افراد ناتوان و بی‌سرپرست خدمت می‌کند.
وی ضمن اشاره به سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان، این شورا را نبض نظام اسلامی، و پشتیبان مردم و نظام و خار چشم دشمنان دانست و گفت: شورای نگهبان ضامن جمهوریت نظام و اسلامیت قوانین و حافظ قانون اساسی در جمهوری اسلامی است و همواره در معرض هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان داخلی و خارجی قرارگرفته است تا با تضعیف آن راه ورود احکام و قوانین غیر اسلامی را در کشور باز کنند. امام خمینی (ره) فرمودند حمله به شورای نگهبان به خاطر اسلامی بودن آن و مقابله این شورا با مقاصد غرب و ابرقدرت‌ها است. مقام معظم رهبری نیز فرمودند شورای نگهبان مانع ورود ناخالصی به ارکان نظام است.
محی‌الدینی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود نسبت به اینستکس هشدار داد و تأکید کرد: اینستکس، تازه‌ترین فریبکاری اروپاست. تحمیل اینستکس برای ایجاد محدودیت در اقتصاد ایران است. این طرح برجام جداگانه‌ای است و اکثر نیازهای ایران را تأمین نمی‌کند به دارو و غذا محدودشده است و تعهدات سنگینی را متوجه ایران می‌کند. اروپا امروز جدای از آمریکا نیست. نیروی نظامی اروپا همان ناتو است که آمریکا آن را هدایت می‌کند. بااین‌وجود، چه انتظاری داریم که اروپا به تعهدات خود پایبند باشد؟
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات