یادمان آبروی محله، گرامیداشت یاد نام شهدای محله عباسیه، شهید عباس نجفیار و همرزمانش با حضور مردم و مسئولان در بندر مرزی آستارا برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۵۸۱۳
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از آستارا، حجت الاسلام والمسلمین یونس ترابی در یادمان آبروی محله، گرامیداشت یاد نام شهدای محله عباسیه، شهید عباس نجفیار و همرزمانش مقام کرامت انسانی را بی انتها دانست و اظهار کرد: تفاوت انسان با حیوان بر کرامت او بوده و رفتار مومن مقام او را در نزد پروردگار مشخص می‌کند.

وی مقام و مرتبه امروز کشورمان در منطقه را حاصل جانفشانی شهدا دانست و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت و قدرت خون شهدا امروز در جهان صاحب سخن بوده و به عنوان یک قدرت مقتدر مشخص شده است.

استاد حوزه و دانشگاه کرامت انسانی را به چند طریق خط کش دار دانست و عنوان کرد: اگر فرهنگ شهادت در جامعه جریان داشته باشد کسی مرتکب سرقت نمی‌شود، متاسفانه امروز کرامت انسانی دستخوش تغییر شده و برای مثال سگ‌گردانی برای برخی یک صفت نیک است.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی یکی از مسائل خدشه بر کرامت را از غفلت دانست و تصریح کرد: غفلت انسان از خداوند او را دچار اعمال گناه بسیاری می‌کند، مومن نباید دچار غفلت شده آگاهی از راه‌های نزدیکی به خداوند و قرار گرفتن در صراط مستقیم است.

وی رحم مردم به همراه یک دلیل مهم برای ایستادگی در مقابل تحریم و توطئه دشمن دانست و بیان کرد: امروز خودمان هم به هم رحم نمی‌کنیم و انتظار نگاه خداوند را داریم، احتکار، گرانفروشی و عدم احساس همدردی برخی نشان دهنده گمراهی و غفلت آن‌ها بوده و اگر نگاه خداوند را می‌خواهیم نباید غفلت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی انسان بدون کرامت در اثر غفلت را از حیوان نیز کمتر دانست و عنوان کرد: هوای نفس یکی از مسائل خدشه‌دار کردن کرامت و عزت انسان بوده و دنیا پرستی عامل دیگر است، انسان در اثر هوای نفس عاقبت خود را از بین برده و دنیا پرستی امروز جوانان ما را مورد هدف خود قرار می‌دهد، عفت زنان و غیرت مردان نباید با توطئه دشمن به تاراج برود.

مداحی توسط کربلایی خلیل خوبکار و توزیع احسان شربت از دیگر بخش‌های این یادمان بود.



انتهای پیام/
ارسال نظرات