خبرهای داغ:
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی خوزستان گفت: پس از گذشت سه هفته از درخواست بسیج دانشجویی آوینی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در خصوص شفاف‌سازی پروژه ملی جاده ساحلی اهواز به ملاثانی، نامه‌ای که حاوی درخواست دیدار با فرماندار باوی برای شفاف‌سازی طرح بود بی‌جواب ماند.
کد خبر: ۹۱۵۵۸۶۳
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰

علی آستوی مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اهواز، اظهار کرد: پس از گذشت سه هفته از درخواست بسیج دانشجویی آوینی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در خصوص شفاف‌سازی پروژه ملی جاده ساحلی اهواز به ملاثانی، نامه‌ای که حاوی درخواست دیدار با فرماندار باوی برای شفاف‌سازی طرح بود بی‌جواب ماند و نامه بعدی دانشجویان به استانداری و دفاتر نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

وی افزود: در این طرح که بر اساس مستندات رسیده قرار است جاده در بستر رودخانه قرار گرفته و تعدادی از زمین‌های کشاورزی باوی (که در بهترین نقاط شهرستان هستند) تخریب شود، علی‌رغم دعوت از شهردار ملاثانی و درخواست برگزاری جلسه دیدار به فرماندار باوی، هنوز شفاف‌سازی‌ صورت نگرفته است.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به حوزه تخصصی دانشجویان این دانشگاه، عنوان کرد: نبودِ توجیهات زیست‌محیطی و اقتصادی و عدم بیان هدف کلان برای طرح، و وجود راه‌های جایگزین و کم‌هزینه برای اهداف کوچکی که هر مسؤول به زعم خودش برای پروژه متصور می‌شود، دانشجویان دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان را بر آن داشته تا پیگیر مطالبات مردمی باشند.

وی گفت: بنا به تحقیقاتی که انجمن علمی گروه آب این دانشگاه انجام داده، جلوگیری از فرسایش کارون که به وسیله استاندار به عنوان یکی از اهداف طرح برشمرده شده است، به علت سرعت کم رودخانه کارون منطقی نبوده و به‌جز در نقاط محدودی، کارون هیچ فرسایشی به وجود نخواهد آورد.

آستوی با اشاره به احداث کمربندی برای حل مشکل ترافیکی جاده ترانزیتی اهواز_شوشتر، اظهار کرد: به موجب این طرح تعدادی از زمین‌های کشاورزی باوی که در بهترین نقاط آن هستند از بین رفته و کشاورزان آن برای فرار از بیکاری مجبور به رو آوردن به مشاغل خدماتی خواهند بود‌.

وی افزود: مشکل دیگری که مردم مطرح کرده‌اند، اصرار شهرداری ملاثانی(در یکی از مقاطع احداث طرح) به تخلیه خانه‌هایشان است که به گفته آن‌ها مبلغ معادلی که برای آن در نظر گرفته شده کافی نیست و علی‌رغم این‌که قبلاً توسط مسؤولان ملاثانی گفته شده خانه‌ای به‌زور تملک نمی‌شود اما گزارش‌های مردمی حاکی از نتایجی خلاف گفته مسؤولین است.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به لزوم شفاف‌سازی طرح و ارائه اسناد و نقشه‌های جانمایی، عنوان کرد: در همین راستا بسیج دانشجویی شهیدآوینی دانشگاه خوزستان اقدام به برگزاری جلسه پرسش‌وپاسخی با شهردار، رئیس و نایب رئیس شورای شهر ملاثانی کرده بود که پاسخ‌های آن‌ها دانشجویان را قانع نکرده و نامه آن‌ها به فرماندار برای دیدار جهت شفاف‌سازی نیز بی‌جواب باقی ماند.

وی گفت: قدم بعد، نامه به استاندار و نمایندگان خوزستان بوده و پیگیری‌ها تا دریافت پاسخ قانع‌کننده و اطمینان از عدم خسارت محیط‌زیست و مردم باوی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها