خبرهای داغ:
رئیس اداره فرش استان همدان با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره فرش دستبافت در شهرستان نهاوند گفت: هدف ما این است که شهرستان‌ها و فرش شهرستان‌ها بیشتر شناسانده شود و بیشتر به آنها توجه شود.
کد خبر: ۹۱۵۵۹۶۰
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

ضرورت معرفی شهرستان‌ها و فرش آنها با برگزاری جشنواره فرشمحمود خزندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: فرش نهاوند دارای پیشینه تاریخی بالایی بوده، همچنین شهرستان نهاوند در زمینه تولید فرش دستباف دارای ظرفیت‌های بی‌شماری است.

وی با بیان اینکه فرش دستباف نهاوند دارای آوازه جهانی و کشوری است، گفت: جشنواره فرش در استان همدان دارای سابقه است و  طی 10 سال گذشته که حوزه فرش به سازمان بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت واگذار شده، این جشنواره در مرکز استان برگزار می‌شود و برای اولین بار است که این جشنواره با هدف تمرکززدایی در مرکز استان و در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرش استان همدان افزود: با توجه به اینکه شهرستان نهاوند در استان و کشور و حتی در جوامع و بازار بین المللی شناخته شده و دارای اصالت بالایی است مقرر شد که اولین جشنواره شهرستانی استان همدان در شهرستان نهاوند برگزار شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره در شهرستان نهاوند گفت: معرفی فرش نهاوند و تکریم از فرش‌بافان و قالیبافان شهرستان و همچنین کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند از جمله اهداف برگزاری این جشنواره در نهاوند است.

خزندی تصریح کرد: هدف ما این است که شهرستان‌ها و فرش شهرستان‌ها بیشتر شناسانده شود و بیشتر به آنها توجه شود و در واقع بتوانیم آنها را فعال‌تر و رونق آنها را بیشتر کنیم.

وی بیان کرد: جشنواره فرش دستبافت نهاوند به مدت 3 روز از 23 لغایت 26 تیر ماه در محل اداره ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند با حضور قالیبافان و دست اندرکاران برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرش استان همدان افزود: جشنواره دارای برنامه‌های متنوعی همچون سخنرانی دست اندرکاران حوزه فرش، موسیقی سنتی، نمایش کوتاه و... است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات