بیانیه مجمع جهادگران چهارمحال و بختیاری:

خدمت به محرومان شبیه جهاد در دفاع مقدس است

مجمع جهادگران استان چهارمحال و بختیاری با صدور بیانیه تصریح کرد: انبوهی از مشابهت ها میان دفاع مقدس و خدمت جهادگران در مناطق محروم موجود است.
کد خبر: ۹۱۵۵۹۶۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ متن بیانیه مجمع جهادگران استان چهارمحال و بختیاری در زمینه اهمیت خدمت رسانی به محرومان و ضرورت ورود خیران به این عرصه خداپسندانه به شرح ذیل صادر شد:

بی شک خدمت به مردم در مناطق محروم توفیقی است که مشمول حال هر شخصی نخواهد شد، مگر بندگان برگزیده خداوند؛ اگرچه سالیانی است که جنگ پایان یافته است؛ اما جهاد همچنان باقی است و جوانانی چه بسا بیشتر از قهرمانان عرصه ی دفاع مقدس اکنون حاملان بیرقی شده اند که نشان زیبایی جهاد بر آن نقش بسته است.

انبوهی از مشابهت ها میان این دو جهاد موجود است. دانشجویان جهادی هم از شهر و دیارشان کوچ می کنند و رنج سفر به جان می خرند تا تحفه لبخند را برای کودکان بادیه نشین و پیرمردان و پیرزنان کپرنشین ببرند که روزگار برتارکشان مهر محرومیت نگاشته است.

جهادگران امروز هم مانند رزمندگان آن روز در ازای وقت و توانی که صرف خدمت به خلق می کنند مزد نمی طلبند که بالعکس دارایی اندک خود را نیز صرف محرومین می کنند. حرکت های جهادی مجموعه ای از فعالیت های خودجوش است که توسط دانشجویان، طلاب، حوزه های علمیه و دانش آموزان و سایر جوانان داوطلب در مناطق محروم کشور برگزار می شود.

حرکت های جهادی صرفا یک کار عمرانی یا فرهنگی یا اردو خودسازی نیست؛ بلکه مجموعه جامعی است که آثار و برکات آن در سه حوزه مردم و اهالی مناطق محروم شرکت کنندگان در این حرکت ها و مسئولان و مدیران منطقه ای قابل بررسی است. باید اردوهای جهادی رفت و این آثار و برکات راد ید و حس کرد.

در تابستان 98 بیش از 50 گروه جهادی بسیج دانشجویی و بسیج محلات و بسیج دانش آموزی در عرصه های فرهنگی، آموزشی، عمرانی، بهداشتی و درمانی، آسیب های اجتماعی، اشتغال زایی، کشاورزی، به مناطق محروم اعزام می شوند که با توجه به علاقه و عملکرد خوب گروه های جهادی و استقبال گرم اهالی روستا از گروه های جهادی با افزایش این گروه ها در استان چهارمحال و بختیاری مواجه هستیم.

در یک سال اخیر شورای جهادی در نواحی تشکیل شده است که کارگروه های تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند. اعضای تشکیل دهنده شورا، برادران و خواهران جهادی با تجربه می باشند که تجربیات خود را در اختیار گروه های جهادی می گذارند. از مسئولین محترم و خیرین عزیز خواهشمند است که جوانان استان چهارمحال و بختیاری را حمایت کنند.

در این حرکت خداپسندانه کمال تشکر را از فرمانده محترم سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، مسئول محترم بسیج سازندگی استان چهارمحال و بختیاری، مسئول محترم بسیج دانشجویی و مسئولین محترم نواحی مقاومت شهرستانی داریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار