بمناسبت هفته عفاف و حجاب حجت الاسلام و المسلمین شیبک امام جمعه موقت دلگان در خطبه های نماز جمعه ابعاد مسئله عفاف و حجاب و اهمیت آن در جامعه بازگو کرد.
کد خبر: ۹۱۵۵۹۶۴
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶

 

به گزارش خبرنگاربسیج در دلگان، حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک در خطبه های این هفته شهرستان دلگان به ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: علت نامگذاری این روز اقدامی بود که در ۸۲ سال قبل توسط مأموران رضاخان انجام شد.

امام جمعه موقت دلگان بیان کرد: ۲۱ تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه قانون کشف حجاب رضاخانی است که مردم این شهر مقدس در مسجد گوهرشاد به دستور رضاخان به خاک و خون کشیده شدند.

وی گفت: یکی از پلیدترین توطئه های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر ، برنامه کشف حجاب بود که توسط رضاخان و با حمایت انگلیس در کشورمان به اجرا در آمد.

امام جمعه موقت دلگان در ادامه به سالروز شروع به کار مجلس شورای نگهبان در ۲۶ تیرماه اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان یکی از نهادهای انقلابی کشور ما است که به فرمان بنیان گذار انقلاب و به منظور پاسداری از احکام اسلامی و قانون اساسی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: در این شورا که متشکل از ۱۲ نفر (۶ نفر فقیه و ۶ نفر حقوقدان) است،مهم ترین وظیفه شورای نگهبان تشخیص عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با احکام و قانون اساسی، نظارت بر انتخابات، نظارت بر قانون گذاری و... است.

حجت الاسلام والمسلمین شیبک در ادامه افزود: بعد از خروج آمریکا از برجام (به عنوان عضو اصلی برجام) که در سال گذشته اتفاق افتاد،ایران به چهار به علاوه یک اعلام کرد ما به تعهدات خودمان ادامه می دهیم.

امام جمعه موقت دلگان اضافه کرد: اروپا و آمریکا که دستشان در یک کاسه است و با یکدیگر توافق کرده بودند که آمریکا از برجام خارج شود و اروپا هم زمان را خریداری کند.

وی عنوان کرد: امسال در اردیبهشت ماه رییس جمهور کشورمان اعلام کرد که صبر استراتژیک ما به اتمام رسیده و برخی از تعهداتمان را انجام نمی دهیم.

وی بیان کرد: جوانان زمینه فراهم آمدن دولت جوان و حزب اللهی را فراهم کنند تا ان شالله هم مشکلات برطرف شود و هم گام دوم انقلاب که هدفش تمدن سازی عظیم اسلامی است، محقق شود.

حجت الاسلام شیبک در پایان با بیان اینکه در فصل برداشت خرما قرار داریم، خاطرنشان کرد: دلالان و واسطه ها به دلیل عدم نظارت کافی موجب بهم ریختن بازار شده اند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود مسئولان هم نسبت به رفع معضلات کشاورزان و هم نسبت به کوتاه کردن دست دلالان از بازار خرما اقدام کنند..

ارسال نظرات