خبرهای داغ:
همزمان با فرا رسیدن عفاف و حجاب، ۳۰۰۰ نفر از دانشجویان فارس نامه‌ای به مسئولان استان ارسال کردند که در آن بر لزوم اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در این رابطه تأکید شده است.
کد خبر: ۹۱۵۵۹۹۲
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، همزمان با فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب، ۳۰۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان فارس در نامه‌ای به مسئولان استان خواستار بررسی بی حجابی در استان شدند.

در این نامه آمده است: «عفاف و حجاب به عنوان ارزشمندترین شاخصه زن مسلمان ایرانی و نماد هویت وی، از یک سو سعادت و کمال فردی را به دنبال دارد و از دیگر سو بالندگی اجتماعی و تحکیم خانواده را به عنوان نقطه قوت جامعه اسلامی ایران به ارمغان آورده است.

یکی از اهداف مهم تشکیل حکومت اسلامی را ایجاد بستر ترویج و گسترش این فرهنگ متعالی است.‌ آنچه مدتی است نگرانی همه دلسوزان فرهنگ جامعه را به دنبال داشته است ترویج مظاهر ولنگاری فرهنگی در سطح کشور و مع‌الاسف در سطح سومین حرم اهل بیت(ع) است.

تحرکات مغایر با فرهنگ عفاف و حریم اخلاقی اجتماع بار دیگر توجه ما را به قانون بر زمین مانده گسترش فرهنگ عفاف و حجاب جلب می‌كند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را درباره گسترش فرهنگ عفاف و حجاب تصویب کرد که اگر به بندهای مختلف آن توجه لازم شده بود شاید امروز پدیده بدحجابی تا این حد گسترش نمی‌یافت.

لازم است اجرای این مصوبه به طور جدی به عنوان مطالبه عمومی در میان دستگاه‌های فوق به عنوان مخاطبان اصلی این نامه قرار گیرد.

انتظار می‌رود شورای فرهنگی استان به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی، برخورد با ناهنجاری‌های فرهنگی به خصوص عفاف و حجاب را مورد بررسی قرار داده تا از این طریق مشارکت نسبی مسئولان را در برخورد با بی حجابی ایجاد كند.

نظر به اهمیت ویژه موضوع و لزوم بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های موجود از یک طرف و پرهیز از اقدامات سطحی، هیجانی و موازی و همچنین ایجاد یک حرکت هماهنگ و پایدار، همزمان با روز عفاف و حجاب و یادبود شهدای مسجد گوهرشاد، با راه‌اندازی کمیته توسعه و صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب و حریم خانواده ضمن آمادگی لازم برای همکاری با دستگاه‌ها و نهادها و ارائه پیشنهاد، مطالبه‌گری مستمر را در دستور کار خود قرار خواهیم داد».

ارسال نظرات
پر بیننده ها