خبرهای داغ:
همزمان با سالروز میلاد فرخنده شمس الشموس علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) و با حضور خدام حرم مطهر رضوی عملیات اجرایی مراسم بازسازی واقعه غدیر خم در شوسف آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۵۶۰۲۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، صبح امروز همزمان با آخرین روز از دهه کرامت با حضور خدام حرم مطهر رضوی عملیات اجرایی مراسم بازسازی واقعه غدیرخم در شهر شوسف آغاز شد.

بازسازی واقعه غدیرخم بزرگترین رویداد فرهنگی مذهبی این شهر محسوب می شود و آنچه که در واقعه غدیر صورت گرفته به زبان هنر بیان خواهد شد.

پروژه فرهنگی مذهبی غدیرخم با مشارکت مردمی و آستان قدس رضوی انجام می شود و اعتبار پیش بینی شده برای بازسازی این واقعه بزرگ بیش از ۱۰۰ میلیون تومان است‌.

کعبه، انجام طواف، خطبه فدکیه و حجر اسماعیل از جمله بخش های بازسازی این واقعه است و بیش از ۵۰۰ نفر از مردم شهر شوسف در آن نقش آفرینی خواهند کرد.

اجرای نمایش در میدان بازسازی واقعه غدیرخم همزمان با این عید بزرگ به صورت یک روزه برگزار می شود.

حجت الاسلام محسن شراهی مُبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید با بیان اینکه این رویداد فرهنگی در شهر شوسف ارزشمند است گفت: غدیرخم عیدی مهم برای شیعیان است و باید به واقعه غدیر بیش از این پرداخته شود.

گفتنی است، مراسم آغاز عملیات اجرایی بازسازی واقعه غدیر خم درشهر شوسف با حضور خدام حرم مطهر رضوی، امام جمعه شهرستان نهبندان، امام جمعه شهر شوسف، شورای اداری شهرستان و شهر شوسف و عموم مردم برگزار شد.

شایاتن ذکر است، در این مراسم سرهنگ  قاسمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نهبندان بر مشارکت کلیه ی نهاد ها و مردم شهرستان در برگزاری این مراسم تاکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها