خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: اردو‌های جهادی امسال دانشگاه صنعتی بیرجند، حول محور اشتغالزایی در روستا‌های دربلوند و شهرک ولیعصر (عج) بیرجند برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۶۰۴۴
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵


رحیمی با بیان اینکه اردوی جهادی پسران در شهرک ولیعصر و خواهران در دربلوند برگزار شد، افزود: عمده فعالیت‌های این دوره‌های اردوی جهادی حول محور اشتغالزایی صورت گرفت؛ به طوری که در شهرک ولیعصر طی حضور ۱۰ روزه جهادگران هشت مرغداری برای خانواده‌های کم بضاعت و در ابعاد کوچک ساخته شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند افزود: این مرغداری‌ها برای افرادی ساخته شده که با تأیید کمیته امداد یا زنان سرپرست خانوار یا از کار افتاده بودند. مرغداری‌ها در ابعاد کوچک ۲ در ۳ متر ساخته شده و قرار است بسیج سازندگی تعدادی مرغ در اختیار این خانواده‌ها قرار دهد و پس از آنکه به مرحله تخم گذاری رسیدند، تخم مرغ‌ها را از خانواده‌ها خریداری کند و به این شکل به اشتغال آنان کمک کند.

وی با بیان اینکه در کنار بحث اشتغال زایی موضوعاتی مانند ساخت و تعمیر سرویس بهداشتی روستا، برگزاری دوره‌های فرهنگی مانند کلاس‌های مهدویت برای کودکان، کلاس اخلاق و احکام ویژه کودکان و برگزاری یادواره شهدا انجام شده است.

رحیمی به فعالیت اردوی جهادی خواهران در روستای دربلوند اشاره کرد و گفت: فعالیت گروه خواهران نیز حول محور اشتغالزایی بوده و به زنان این روستا ساخت حوله بیرجندی را آموزش داده اند.

وی ادامه داد: قرار است حوله‌های ساخته شده در این روستا را به بازار مصرف هم برسانیم و در صورت نیاز آموزش‌های تخصصی تری هم به زنان این روستا ارائه خواهیم داد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: در کنار این آموزش ها، کلاس‌های آموزشی شیرینی پزی یا ساخت تابلو با ساقه گندم هم برگزار شده است.

 
 
 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها