رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز گفت:سواد رسانه ای باید به فرهنگ مطالبه گری در جامعه تبدیل شود و به صورت یک جنبش پرانرژی دنبال شود. چرا که کشور در جنگ رسانه قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۵۶۰۷۸
|
۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج از کرج ، پاسدار نوروزی فر رئیس بسیج رسانه استان البرز اظهار داشت : سواد رسانه به عنوان ابزاري براي حمايت شهروندان در برابر آثار منفي رسانه هاي جمعي است؛ که چارچوبي را جهت دسترسي، تحليل، ارزيابي و خلق پيام ها به اشکال مختلف از چاپ گرفته تا اينترنت، فراهم مي نمايد. سواد رسانه اي رويکردي آموزشي در قرن حاضرمحسوب مي گردد. چرا که سواد رسانه اي درکي را از نقش رسانه در اجتماع شکل مي دهد و کسب مهارت هاي ضروري تحقيق و بيان عقايد شخصي را براي شهروندان در عصر جهاني شدن ضروري مي داند.

جای خالی مسوولین ارشد البرزی در بحث آموزش سواد رسانه ای/سواد رسانه ای در جامعه یک ضرورت است

نوروزی فر بررسي فرايند آموزش سواد رسانه اي به شهروندان را، استوار بر دو هدف عنوان می کند و افزود: نخست آن که خواننده را در جريان مفهوم، اهميت و ضرورت اجتناب ناپذير آموزش سواد رسانه اي به شهروندان در عصر جهاني شدن قرار دهد و دوم آن که با ارائه نکات کليدي اين امکان فراهم شود تا با ژرف انديشي و برنامه ريزي دقيق و سنجيده نسبت به آموزش سواد رسانه اي و استقرار يک نظام کارآمد تربيت شهروندي متناسب با ضرورت هاي عصر جهاني شدن در کشورمان اقدام لازم صورت پذيرد.

وی تصریح کرد :  بر کسی پوشیده نیست که، امروزه رسانه ها، به عنوان یکی از تاثیرگذارترین ابزارها در زندگی افراد نقش مهمی ایفا می کنند. ما در جامعه ای زندگی می کنیم که، درک این مهم برای ما ملموس است و آن این که، رسانه ها به تدریج در حال افزایش نفوذ خود بر سبک زندگی افراد، آگاهی از واقعیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و شکل دادن به ارزش های شخصی هستند.

وی با بیان اینکه سواد رسانه ای باید به فرهنگ مطالبه گری در جامعه تبدیل شود اظهار داشت : باید در این راستا فرهنگ سازی های لازم را انجام داد تا به یک مطالبه جدی برای شهروندان جامعه تبیین گردد و به صورت یک جنبش پرانرژی دنبال شود. چرا که، کشور در جنگ رسانه قرار دارد، لذا همین کافی است تا افزایش آگاهی عموم‌ مردم و مجهز شدن به سواد رسانه از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز در پایان خاطر نشان کرد : امید این می رود با ترویج فرهنگ سواد رسانه ای و به تبع آن مطالبه گری درست، کشور را به بالاترین سطح ممکن برسانیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها